عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران

مراسم اختتامیه و روز پایانی رویداد "سفر تندرستی زنبور عسل" در مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) ؛ روز پایانی و مراسم اختتامیه رویداد"سفر تندرستی زنبور عسل" روز پنجشنبه ۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ در سالن اجتماعات استاد شهید مطهری مرکز برگزار شد.

در مراسم اختتامیه این رویداد  که با حضور دکتر سیف سهندی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری،  دکتر توسلی زاده مشاور وزیر و مدیرکل دفتر توسعه پایدار و امور فناوری وزارت جهاد کشاورزی،  حجت‌الاسلام و المسلمین حاج آقا ربانی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، دکتر مخبر معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، مهندس شریفیان سرمایه گذار، دکتر جعفری سرمایه گذار، حجت الاسلام فیض اللهی کارآفرین، دکتر میررحیمی رئیس مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) و جمعی از مدیران وزارت جهاد کشاورزی و مدیران موسسه آموزش و ترویج و مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) و استارتاپ های شرکت کننده در رویداد برگزار شد ، ابتدا دکتر میررحیمی ضمن خیرمقدم به حضار و تبریک اعیاد شعبانیه ، گزارش مبسوطی از مراحل برنامه ریزی و اجرای رویداد را  ارائه نمود و  در ادامه سه ایده، دستاورد و طرح فناورانه ارائه  گردید و سپس سرمایه گذاران حاضر در مراسم به ایراد سخنرانی پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در بیانات خود (  بصورت مجازی )  صمیمانه از زحمات مدیران و کارکنان مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) قدردانی نمود و اظهار داشت: برگزاری این رویداد و این حرکت ارزشمند و جهاد گونه باید با قوت ادامه پیدا کند و از این رویداد باید ارزیابی داشته باشیم و نقاط قوت آن را تقویت و کاستی های آن برطرف گردد.

وی در ادامه سخنان خود از نخبگان و استعدادهای برتری که در این رویداد شرکت کرده بودند ، درخواست نمود  تا قدردان این نعمت الهی باشند و این استعداد و سرمایه خود را در مسیر خدمت به مردم عزیز ایران قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در ادامه خطاب به ارائه کنندگان ایده های برتر و کارآفرینان  اظهار داشت : کار نو با زحمت وبی مهری مواجه خواهد شد و این مساله نباید موجب دلگیری شود ، همانطور که مردان بزرگ در طول تاریخ با بی مهری ها، شکست ها و ضعف ها خسته نشده و کار خود را رها نکردند و با مقاومت به نتیجه مطلوب دست یافتند.

وی تاکید نمود که جوانان در میسر رشد و بالندگی باید مقاومت و استمرار را بعنوان یک اصل ، سرلوحه کار خود قرار دهند.

حجه الاسلام ربانی در ادامه بیانات خود از سرمایه گذاران خواست مانند یک پدر از جوانان خوش فکر و ایده پرداز حمایت مالی داشته باشند و از سوی دیگر خاطر نشان کرد: مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) با حمایت روحی و ایجاد انگیزه های معنوی در جوانان کار بسیار ارزشمندی را انجام می دهد. وی افزود: حمایت از نوآفرینان و نواندیشان و اندیشمندان مولد و مبتکر منجر به رشد علمی و اقتصادی کشور خواهد شد.

حجت الاسلام  ربانی ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری این رویداد بزرگ، یک سفر زیارتی از سوی دفتر نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی برای نفرات اول تا سوم رویداد (ایمان مهدویان زاده از شرکت تعاونی نیک اندیشان غرب کارون، نعمت اله اسدی شرکت ارمغان شهد آفاق، علیرضا ملک پور مجری طرح فناورانه زنبورستان)  و عفت رئیسی شرکت تعاونی زنبور عسل نحل میهن و مدیرعامل کانون هماهنگی دانش و زنبور عسل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیش بینی نمود و مقرر گردید چهار نفر برگزیده در ماه مبارک شعبان به مشهد مقدس اعزام گردند.

در ادامه دکتر سیف سهندی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری به اهمیت رویداد کارآفرینی سفر تندرستی زنبور عسل پرداخت و گفت: نیاز است از ایده های انتخاب شده در این رویداد برای تجاری سازی و رفع چالش ها و نیازهای صنعت زنبور عسل حمایت شود تا استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان بتوانند نیازهای کشور را در حوزه زنجیره ارزش زنبورعسل برطرف سازند.

وی اظهار امیدواری نمود که  با برگزاری تعداد بیشتری از این رویدادها ، خدمات بیشتری در راستای  توسعه اکوسیستم نوآوری کشاورزی ارائه گردد.

دکتر سیف سهندی افزود : ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری از توسعه ایده ها و تجاری سازی محصولات شرکت های دانش بنیان در حوزه زنبور عسل حمایت می کند.

دکتر توسلی زاده مشاور وزیر و مدیرکل دفتر توسعه پایدار و امور فناوری وزارت جهاد کشاورزی از دیگر سخنرانان این رویداد بود که طی سخنانی  ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این رویداد اظهار داشت: فعالیت در حوزه گردشگری از جمله حوزه زنبور عسل نقش بسزایی در گردشگری کشاورزی خواهد داشت و دفتر توسعه پایدار و امور فناوری وزارت بدنبال تقویت گردشگری کشاورزی به قصد رونق تولید می باشد.

در این رویداد که به مدت سه روز برگزار شد، ۷۰ ایده به ثبت رسید که از بین آنها ۵۰ ایده پذیرش شد و ۳۰ تیم استارتاپی به دور دوم راه  یافتند و در رقابت برگزار شده بین این تیم ها ۱۲ تیم استارتاپی به مرحله نهایی راه یافتند. در مراسم اختتامیه به ۳ تیم بعنوان تیم های اول تا سوم تندیس افتخار دریافت کردند و نه تیم نیز به دیپلم افتخار دست یافتند. در پایان نیز به سی تیم راه یافته به دور دوم هدیه ای (عسل) که از سوی تعاونی زنبورداران شهرستان های طالقان، هشتگرد و کرج اهداء شده بود، تقدیم شد.

شایان ذکر است که انجام مولودی خوانی توسط مداح اهل بیت(علیهم السلام ) به مناسبت اعیاد شعبانیه ، از دیگر برنامه های این مراسم بود که مورد توجه و استقبال حضار قرار گرفت.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰