عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل از برگزاری نخستین رویداد استانی فناورانه کشاورزی و منابع طبیعی خبر داد

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل به نقل از خبرگزاری علم و فناوری از اردبیل؛ دکتر ضرغام فاضل نیاری عضو هیات علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل اظهار داشت: مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی اختصاصی در سال ۱۳۹۶ توسط مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تاسیس شد و طبق تفاهم‌نامه‌ای که ما بین پارک علم و فناوری استان اردبیل و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی منعقد شده است از ایده پردازان و فناوران این حوزه حمایت می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در این مرکز رشد ما یک شورای فناوری تشکیل دادیم و ایده‌ها و طرح‌های فناورانه ای را که در حوزه کشاورزی مطرح هستند جذب می‌کنیم، این طرح‌ها و ایده‌ها توسط متخصصان بررسی می‌شود و با تشکیل جلسه شورای فناوری، این ایده‌ها به مرحله داوری رسیده و پس از جذب ایده در مرکز رشد، حمایت‌های آموزشی و تخصصی توسط متخصصان انجام شده و همچنین خدماتی را از قبیل دفتر کاری و زمین‌های زراعی در اختیار فناوران این حوزه قرار داده می‌شود.

فاضل نیاری افزود: در حال حاضر ۲۲ واحد فناور را در مرکز رشد جذب کرده‌ایم که سه واحد فناور دانش بنیان هستند که در اردبیل و  پارس‌آباد مغان فعالیت می‌کنند.

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان با بیان اینکه در آبان ماه سال جاری پارک علم و فناوری مختص حوزه کشاورزی در مرکز آموزش امام خمینی کرج تاسیس شده است، گفت: مراکز رشدی که تحت سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی فعالیت می‌کنند رویدادهای استانی در حوزه کشاورزی اجرا کنند و ایده‌های منتخب را به سازمان ارسال نمایند؛ و این ایده‌ها در یک رویداد استارتاپی کشوری مطرح می‌شوند و سپس سرمایه‌گذاری بر روی این طرح‌ها و ایده‌های فناورانه صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به نخستین رویداد استارتاپی حوزه کشاورزی در اسفندماه سال جاری اظهار کرد: فرم‌ها و لینک در سایت مرکز تحقیقات، آموزش و منابع طبیعی استان قرار گرفته است و فناوران و ایده پردازان تا ۷ اسفند می‌توانند با مراجعه به این سایت در این رویداد شرکت نمایند. زمان برگزاری این رویداد ۱۳ و ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۱ پیش بینی شده است.

فاضل نیاری گفت: این رویداد در شاخه‌های مختلف حوزه کشاورزی و فناوری‌های کشاورزی و منابع طبیعی از جمله مهندسی دام، گیاه‌پزشکی و فناوری‌های پس از برداشت محصولات کشاورزی که برای استان ما بسیار ضروری است، نانو تکنولوژی و بیوتکنولوژی و کشاورزی هوشمند برگزار می‌شود.

وی در پایان به اهداف برگزاری این رویداد اشاره کرد و تصریح کرد: هدف از برگزاری چنین رویدادی جذب  و شناسایی بهترین ایده‌ها  و طرح‌ها جهت حمایت و معرفی به پارک علم و فناوری کشاورزی است.