عمومی | دانشگاه شیراز

کسب رتبه سوم دانشگاه شیراز در ثبت و همانندجویی پایان‌نامه‌، رساله‌ و پیشنهاده‌ها

دانشگاه شیراز در میان دانشگاه‌های برگزیده در ثبت و همانندجویی پایان‌نامه‌، رساله‌ و پیشنهاده‌ها قرار گرفت.

به‌گزارش روابط‌عمومی دانشگاه شیراز، براساس گزارش منتشرشده از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، دانشگاه شیراز رتبه سوم همانندجویی را در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، در میان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به دست آورده‌ است.

بر پایه قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی (مصوب سال ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی) و آیین‌نامه اجرایی آن (مصوب سال ۱۳۹۸ هیات وزیران)؛ همه دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، و موسسه‌های آموزش ‌عالی، پژوهشی، و فناوری کشور باید تمام‌متن پیشنهاده‌ها (پروپوزال‌ها) و پایان‌نامه‌ها و رساله‌های (پارساهای) دانشجویان و دانش‌آموختگان تحصیلات تکمیلی خود را که بدون طبقه‌بندی هستند، در سامانه‌های پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) همانندجویی و ثبت کنند.

برای انجام این قانون، ایرانداک سامانه «همانندجو» را در نشانی TIK.IRANDOC.AC.IR با پشتوانه روزافزونِ تمام‌متن بیش از ۴۶۹هزار پارسا، بیش از ۱۷۴هزار پیشنهاده و ۳۵۰هزار مقاله در دسترس همه دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور گذارده است که اکنون بیش از ۴۲هزار عضو هیات‌علمی و نزدیک به ۳۴۰هزار دانشجو در آن عضو هستند .

بنا بر گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، بر پایه عملکرد موسسه‌های زیرپوشش در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱؛ دانشگاه‌های تهران، فردوسی مشهد و شیراز رتبه‌های نخست تا سوم همانندجویی را به دست آورده‌اند.