عمومی | دانشگاه علوم پزشکی زنجان

مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه علوم پزشکی زنجان برگزار شد دکتر بختیاری: حفظ جایگاه علمی کشور مستلزم جهش در حوزه تحقیقات است


مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه علوم پزشکی زنجان برگزار شد
دکتر بختیاری:

حفظ جایگاه علمی کشور مستلزم جهش در حوزه تحقیقات است

دکتر حسن بختیاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، با اشاره به رقابت سنگین کشورهای منطقه خاورمیانه در ارتقاء جایگاه علمی خود، اظهار کرد: خوشبختانه ایران حائز رتبه برتر منطقه است و حفظ این جایگاه، مستلزم جهش یافتن و هدفمند شدن حوزه تحقیقات می‌باشد.


پایگاه خبری وبدا-زنجان، دکتر بختیاری در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه علوم پزشکی زنجان یادواره استاد فقید دکتر سقراط فقیه‌زاده که صبح امروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی روزبه برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر تحقیقات اثربخش، کاربردی و محصول‌محور مورد تاکید وزارت بهداشت و به تبع آن دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی زنجان با توجه به امکانات و غنا و تعداد اعضای هیئت علمی خود از ظرفیت‌‌های پژوهشی بالایی برخوردار است، افزود: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، جایگاه دانشگاه در این حوزه روز به روز ارتقا یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان ضمن ابراز امیدواری در خصوص تسویه بدهی‌های چندساله خود در حوزه پژوهش از جمله پایان‌نامه‌ها، حق داوری‌ها و ... تا پایان سالجاری، خاطرنشان کرد: خوشبختانه کلان‌منطقه ۶کشور با محوریت دانشگاه علوم پزشکی زنجان موفق شد متولی اجرای یکی از طرح‌های تحقیقاتی سلامت‌محور در سطح کشور شود و در صورتی که این طرح منجر به تولید محصول گردد باعث پیشرفت دانشگاه خواهد شد.

وی با اشاره به پیشرفت ۹۵درصدی پروژه پارک علم و فناوری دانشگاه، از افتتاح آن در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اظهار کرد: یکی از اولویت‌های دانشگاه در حوزه تحقیقات در سال ۱۴۰۲ ، راه‌اندازی آزمایشگاه GMP در پارک علم و فناوری می‌باشد تا محققین بتوانند در آن به راحتی به کارهای تحقیقاتی خود بپردازند و حتی برای محصولات خود گواهینامه دریافت کنند.

دکتر بختیاری در ادامه سخنان خود، ضمن ادای احترام به مقام علمی استاد فقید دکتر سقراط فقیه‌زاده، عضو سابق شورای پژوهشی و معاون اسبق تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی زنجان، گفت: ایشان نماد یک پژوهشگر برتر بودند و علی‌رغم اینکه موفق به فتح قله‌های علمی شده و در سطح ملی و بین‌المللی مطرح بودند، همواره با نهایت تواضع، تحقیقات جدید را پیگیری می‌کردند.

وی تصریح کرد: رمز ماندگاری در عرصه علم و پژوهش و به جا گذاشتن باقیات صالحات برای آیندگان، پیروی از راه و رسم این بزرگان است.

در ادامه این مراسم دکتر صمد ندری، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی زنجان به ارائه گزارشی از دستاوردهای یکساله این معاونت پرداخت و گفت: اصلاح ساختار کمیته تحقیقات دانشجویی، تدوین آئین‌نامه مالکیت فکری و تصویب آن در هیئت امنای دانشگاه، جذب اعتبارات برای اجرای طرح‌های محصول‌محور، تاسیس کتابخانه جدید در دانشکده دندانپزشکی، افزایش خدمات کتابخانه مرکزی دانشگاه تا ساعت ۱۰شب و برگزاری کارگاه‌های مختلف با موضوعات متنوع از جمله اقدامات صورت گرفته توسط این معاونت در یک سال گذشته است.

وی با اشاره به تدوین آئین‌نامه انتخاب پژوهشگر نمونه در معاونت تحقیقات و فناوری، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی آزمایشگاه جامع تحقیقات با هدف ارائه خدمات و درآمدزایی و عقدقرارداد عاملیت صندوق پژوهش و فناوری از دیگر اقدامات انجام شده در یک سال گذشته است.

گفتنی است در پایان این مراسم ضمن اهدای لوح یادبود به فرزند استاد فقید دکتر سقراط فقیه‌زاده، از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه علوم پزشکی زنجان تقدیر به عمل آمد.

دکتر شمس‌الدین اطهاری و دکتر کامیار منصوری اساتید علوم پایه دانشکده پزشکی، دکتر حسین چیتی و دکتر مریم جامه‌شورانی اساتید علوم بالینی دانشکده پزشکی، دکتر علی رمضانی از دانشکده داروسازی، دکتر حسن حسن‌زادآذر از دانشکده بهداشت، دکتر آرش فرزان از دانشکده دندانپزشکی، دکتر سعیده نوروزی از دانشکده پرستاری ابهر، دکتر نسرین حنیفی از دانشکده پرستاری مامایی، دکتر آذین نوریان به عنوان فناور برتر، دکتر اصغر فضائلی و دکتر حسن آهنگر به عنوان داوران برتر، دکتر نگین پارسامنش به عنوان پژوهشگر برتر مرکز تحقیقاتی بیماری‌های متابولیک، دکتر حسین دانافر به عنوان پژوهشگر برتر مرکز تحقیقاتی زیست‌فناوری دارویی، دکتر اعظم ملکی به عنوان پژوهشگر برتر مرکز تحقیقاتی سلامت اجتماعی، دکتر علی شرفی به عنوان پژوهشگر برتر مرکز مرکز تحقیقاتی داروشناسی کاربردی، دکتر عزیز ملکی و دکتر محمدعلی شهبازی به عنوان برگزیدگان مقاله پراستناد، دکتر میرزاعلیزاده به عنوان پژوهشگر جوان، دکتر ندا محسن‌پور به عنوان پژوهشگر غیرهیئت‌علمی برتر و دکتر الناز خوش و دکتر اکرم خان‌محمدی به عنوان پژوهشگران برتر در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند.