عمومی | دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

به همت کانون مهدویت معاونت فرهنگی و اجتماعی، جشن بزرگ نیمه شعبان در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برگزار شد.

جشن بزرگ  نیمه شعبان در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، به مناسبت فرارسیدن فرخنده میلاد با سعادت آخرین منجی عالم بشریت، مهدی موعود (عج)، و به همت کانون مهدویت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و با استقبال پرشور دانشجویان،  جشن بزرگ نیمه شعبان در روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه با اجرای برنامه­ های متنوع فرهنگی ( مولودی خوانی، پخش کلیپ، پخش گل طبیعی به نیت ترک یک گناه، مسابقه­ حضوری، اجرای گروه تواشیح، اهدای جوایز مسابقه­ کتابخوانی رویای نیمه شب همراه ) در سالن استاد شهریار برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین کریم زاده، از اساتید دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، طی سخنانی با اشاره به خصوصیات ظاهری اصحاب و یاران امام زمان(عج) گفت: حدیثی از امام باقر(ع) است که می فرماید :
یاران قائم همه جوان­اند و پیرمرد در میان آنان نیست مگر مانند سرمه در چشم و نمک در غذا، و کم ترین چیز در غذا نمک است «اَصْحابُ القائِمِ شَبابُ لا کَهُوُلَ فیهِمْ، اِلاّ مِثْلَ الْکُحْلِ فِی الْعَیْنِ وَ المِلْحِ فِی الزّادِ، وَ اَقَلُّ الزّادِ المِلْحُ».
وی افزود: بزرگترین شاخصه­ جوانان اصحاب امام زمان(عج) دین شناسی و خداشناسی آن­ها است. در حدیثی که از امام علی(ع)، امام باقر و امام صادق(ع) نقل شده که جوان­هایی که یاور امام زمان هستند که خدا را واقعا شناخته ­اند. یعنی ملاک یاوری امام زمان دین­شناسی و خداشناسی واقعی است چون خدا را خوب شناخته­ اند خوب هم یاوری کرده­اند..
وی در ادامه افزود: ایمان و باور پایه­ اش شناخت و معرفت است، اگر معرفت نداشته باشیم آنچه را که داریم توهم است نه ایمان. ما خیلی وقتها تصورمان این است که متدین هستیم درحالی که از حوزه­ توهمات بالاتر نرفتیم.
کریم­ زاده در خصوص اینکه  اگر امام زمان بخواهد در بین ما ظهور کند با چه قیافه­ ای ظاهر خواهد شد گفت: خیلی وقت­ها اعتقادات، برای ما ملموس نیست چون ملموس نیست نمی­توانیم در زندگیمان جریان بدهیم. صرف توهمات عادتی است باعث میشه انسان نتواند آنچه را که به عنوان اعتقاد باورش دارد در زندگی خود جریان دهد.
آنچه را که به عنوان اعتقاد داریم فاصله زیادی با زندگیمان دارد چون اعتقاد خودمون را نتوانستیم ملموس کنیم.  پیامبر(ص) می فرماید: «من مات ولم یعرف امام زمانه، مات میته جاهلیه » هر کس بمیرد در حالى که امام زمانش را نشناسد، به مرگ جاهلى از دنیا رفته است . .  یعنی مسلمان نیست، چون امام زمان تجسم تمام دین است به صورت عملی.  یعنی اگر قرار باشد دین به صورت یک انسان معمولی در زندگی افراد جریان پیدا کند  می­شود امام هر زمان. یعنی امام هر زمان مثل افراد اون زمان زندگی می­گرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: جامعه و جوان متدین جامعه و جوانی است که به شناخت برسد  والا صرف نماز خواندن، روزه گرفتن و... کافی نیست چرا که جامعه ای که با امام علی (ع) و امام حسین جنگیدند نیز مسلمان بودند و نماز شب می خواندند، ولی با حضرت جنگیدند. این اتفاق در اخر الزمان هم اتفاق می­افتد عده ­ای به دلیل عدم شناخت و معرفت واقعی، با نام دین و دست به قران در مقابل امام زمان می ایستند. دین یک هندسه است، یک مجموعه است، همان اندازه که ما وظیفه داریم در مسجد متدین باشیم در جامعه دانشگاه و ... هم  وظیفه داریم متدین باشیم.