علوم پایه | دانشگاه ارومیه

جلسه بررسی پذیرش و امورات دانشجویان غیرایرانی دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور دکتر علیجانپور رئیس، اعضای هیات رئیسه، روساء و معاونین دانشکده ها و همچنین مدیران گروه های آموزشی دانشگاه ارومیه، جلسه بررسی پذیرش و امورات جاری دانشجویان غیر ایرانی این دانشگاه برگزار شد.

دکتر احمد علیجانپور رئیس دانشگاه ارومیه در این نشست ضمن ارائه گزارشی از روند پذیرش و ساماندهی دانشجویان غیرایرانی در یک سال گذشته، گفت: طبق اعلام رئیس سازمان امور دانشجویان، دانشگاه ارومیه در زمینه جذب و ساماندهی دانشجویان غیرایرانی در رتبه سوم کشور قرار دارد.

دکتر علیجانپور در ادامه با اشاره به دلایل و ضرورت جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه، مطابق برنامه رهبردی، گفت: یکی از مهم ترین دلایل جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه، تاثیر مثبت آن در توسعه دیپلماسی علمی طبق برنامه وزارت علوم و متعاقباً ارتقای رتبه دانشگاه در نظام های رتبه بندی و نهایتا بالابردن درآمد اختصاصی دانشگاه است.

رئیس دانشگاه ارومیه با اشاره به سامانه آنلاین جذب دانشجویان غیرایرانی دانشگاه ارومیه، بیان نمود: پذیرش دانشجویان غیرایرانی از این سامانه خواهد بود.

دکتر علیجانپور در پایان در زمینه هدایت پایان نامه ها و همچنین برنامه ریزی در زمینه ورود به نظام رتبه بندی شانگهای مطالبی را بیان نمود.

دکتر چهرگانی معاون آموش و تحصیلات تکمیلی و دکتر شفیعی معاون پژوهش و فناوری نیز در این جلسه مطالبی را در خصوص مسائل آموزشی و پژوهشی دانشجویان غیرایرانی مطرح نمودند.

همچنین دکتر اسحاقی رئیس پردیس بین الملل دانشگاه ارومیه نیز در ادامه مطالبی را با موضوع وضعیت کنونی امورات دانشجویان غیرایرانی و همچنین آیین نامه نحوه پذیرش دانشجویان غیرایرانی ارائه نمود.