شماره هفتم فصلنامه مطالعات راهبردی فرهنگ منتشر میشود
شماره هفتم فصلنامه مطالعات راهبردی فرهنگ بهزودی منتشر میشود. در شماره جدید این فصلنامه ۶ مقاله درج شده که عناوین آنها به این شرح است:
- دلالتهای سیاستگذاری رسانه؛ مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی/ مصطفی کریمی، اکبر نصراللهی کاسمانی، عبدالکریم خیامی
- ارزیابی راهبردهای هلدینگ تِنسِنت چین در ایجاد پیامرسانهای اجتماعی؛ با تاکید بر مطالعهٔ پیامرسان «ویچت»/ مجید سلیمانی ساسانی
- موانع اجرای خطمشیهای رسانهای در صداوسیما/ محسن شاکرینژاد، مرضیه اشعری، سیاوش صلواتیان، رضا فرخنژاد
- شناسایی و رتبهبندی عوامل قومی موثر بر برند ملی با استفاده از فرآیند آزمون کیو/ سجاد کردانی، زهرا خرازی محمدوندیآذر، محمد سلطانیفر
- ارایه مدل سیاستگذاری فرهنگی به منظور تقویت (ارتقای) هویت فرهنگی جوانان استان ایلام/ طاهر سلیمانی، علیرضا صامت، عباسعلی قیومی، اسماعیل کاوسی، علی رشیدپور
- بررسی زبانشناختی حسن تعبیر در برنامههای شبکه استانی تلویزیون بهمنظور ارائه راهبردهای فرهنگی/ مریم تفرجی یگانه، نعمت جهانفر، زهرا دریکوند
فصلنامه مطالعات راهبردی فرهنگ به گسترش، ارتقاء و انتشار دستاوردها و یافتههای تحقیقاتی در زمینه برنامهریزی، سیاستگذاری، مدیریت فرهنگی در کشور و ابعاد مختلف آن مانند آیندهپژوهی، تحلیلهای سیاستی، ارزیابی خطمشیها، ارائه پیشنهادهای سیاستی، تجزیه و تحلیل ساختارهای مدیریتی، مالی، تصمیمگیری فرهنگی و موضوعاتی از این قبیل میپردازد تا به واسطه آن دانش مطالعات راهبردی در حوزه فرهنگ تقویت و زمینه تحقق اهداف و سیاستهای فرهنگی کشور فراهم آید.
تاکنون شش شماره از این فصلنامه به مدیرمسئولی قاسم زائری و سردبیری ابراهیم حاجیانی منتشر شده است. متن کامل مقالات این فصلنامه در سایت اختصاصی مجله به نشانی http://scsj.ricac.ac.ir در دسترس است.
مدیریت اجرایی این مجله با رقیه مهری است.