عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

۶۰۰۰۰ نفر از خدمات دندانپزشکی سطح یک در دشتستان بهره‌مند شده‌اند

ماریا خویشدوست در گفت‌وگو با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان افزود: در حال حاضر در شهرستان دشتستان ۱۷ واحد دندانپزشکی در مراکز خدمات جامع سلامت فعال می‌باشند و به مردم تحت پوش خود خدمات بهداشت دهان و دندان ارائه می‌دهند.
خویشدوست تصریح کرد: در دهه مبارک فجر با حضور مسئولین شهرستانی، واحد دندانپزشکی مرکز خدمات جامع سلامت روستایی طلحه راه‌اندازی و به بهره‌برداری رسید.
وی همچنین بیان کرد: با توجه به اینکه این روستا در بخش بوشکان واقع شده و از مناطق دور از دسترس و کم برخوردار است، امیدواریم بتوانیم خدمات دهان و دندان سطح ۱ و ۲ را به مردم شریف این روستا ارائه دهیم.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان اظهار کرد: بیش از ۸ هزار نفر نیز در امسال از خدمات دندانپزشکی سطح ۲ (جرم‌گیری، پالپوتومی، فیشورسیلنت، ترمیم، کشیدن ) که توسط دندان‌پزشکان ارائه می‌شود، بهره‌مند شده‌اند.
ماریا خویشدوست بیان کرد: تمامی خدمات دندانپزشکی سطح ۲ به گروه هدف با بیمه روستایی (کودکان زیر ۱۴ سال و مادران باردار و شیرده ) به‌صورت رایگان و برای سایر افراد تعرفه دولتی محاسبه می‌شود.
وی همچنین گفت: ۴ واحد دندانپزشکی شهرستان مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت سعدآباد، امام حسین و آبپخش و مرکز دهان و دندان شهر برازجان به بخش خصوصی واگذار شده است و تعرفه خدمات در این بخش‌ها طبق مصوبه هیئت‌وزیران محاسبه گردد و مقرر شده که ارائه خدمات دندانپزشکی در این مراکز به گروه هدف برای بیمه‌های روستایی به‌صورت رایگان باشد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان تصریح کرد: کلینیک سیار دندانپزشکی تاثیر بسزایی در ارائه خدمات دندانپزشکی بخصوص در مناطق کم برخوردار و دور از دسترس داشته است و در طی ۳۴ دهگردشی و اردوهای جهادگران سلامت به بیش از هزار و ۵۰۰ نفر خدمات ارائه شده است.
انتهای پیام/س.غ۳۰۳۰