گامهای توسعه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در گذر ۴۴ سال

گامهای توسعه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در گذر ۴۴ سال
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان در راستای کمک به تحقق رسالت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، نسبت به تعلیم و تربیت نیروی انسانی متعهد و کاردان و شایسته در دورههای بهورزی، کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و دستیاری در دانشگاه اقدام میکند.
به گزارش پایگاه خبری وبدا- زنجان، در سالهای اخیر، آموزش نیز بمانند پژوهش بعنوان رکن اصلی آینده ساز استان مورد اقبال و توجه جدی دانشگاه علوم پزشکی زنجان بوده است. بی گمان یکی از ارمغانهای بسیار ارزنده و تاریخی این دانشگاه در سطح کشور دستاوردهای منحصربه فرد آموزشی آن میباشد که در سطوح تخصصی و فوق تخصصی بالینی و تحصیلات تکمیلی علوم پایه با نگاه خاص به فنآوریهای استراتژیک نوین پزشکی جلوه میکند.
بدون شک امروزه افزایش چشمگیر کیفیت و کمیت درمان در استان مرهون رشد برنامه مدار و برق آسای آموزش پزشکی در سطوح مختلف از دکترای عمومی تا فوق تخصصی است.
شایان ذکر است، تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه در مقایسه به سالهای ابتدایی تاسیس این دانشگاه از ۱۴۷ نفر به ۴۴۰ نفر افزایش یافته است. همچنین تعداد دانشجویان این دانشگاه با افزایش محسوسی روبه رو بوده است، بطوریکه این تعداد در سال ۱۳۸۳، هزار و سیصد و ۹۲ نفر بود که تا سال ۱۴۰۰ به چهار هزار ۷۸۷ نفر رسیده است.
گفتنی است: تعداد دانشجویان دستیاری نیز از ۲۶ تن به ۲۷۳ نفر ارتقا یافته است. در ابتدای تاسیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، تعداد دانشکدههای این مرکز فقط ۴ واحده بوده است که در طی سالیان اخیر این تعداد به ۸ دانشکده و تعداد رشتهها از ۱۸ به ۶۷ واحد افزایش یافته است.
رشد علمی و توسعه رشته تحصیلات تکمیلی و افزایش مراکز پژوهشی و آزمایشگاهی در این دانشگاه سبب شده تا تعداد مقالات خارجی نمایه شده در scopus از تعداد ۱۲ به ۳۳۰ مقاله افزایش یابد. همچنین تعداد مقاله به نسبت هیئت علمی از ۰.۰۸ درصد به ۰.۹۶ درصد ارتقا یافته است.
از جمله عناوین و افتخارات کسب شده این دانشگاه در سطوح ملی و بین المللی میتوان به کسب عنوان سومین سرآمد علمی کشور در هفتمین دوره این رویداد در سال جاری، کسب مقام سوم دانشکده داروسازی در آزمون جامع داروسازی کشور ، کسب مقام اول در آزمون جامع داروسازی کشور در سال ۱۴۰۱، کسب رتبه اول، چهارم و ششم در دورهی اول برگزاری آزمون جامع داروسازی کشور اشاره کرد.
همچنین کسب رتبه قابل تقدیر در دوازدهمین و چهاردهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری در حیطه طراحی و تولید محصولات آموزشی، پیگیری اخذ پذیرش در رشته تخصصی دندانپزشکی کودکان، ترمیمی و ارتودنسی، خرید شبیه ساز (سیمیلاتور احیا(، کسب رتبه قابل تقدیر در چهاردهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری در حیطه ارزشیابی آموزشی، راه اندازی مقطع کارشناسی ارشد در رشته هماتولوژی در سال ۱۴۰۰، کسب مدال طلای حیطه آموزش پزشکی چهاردهمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی کشور توسط دانشجوی پرستاری ابهر از موفقیتهای علمی توسط دانشجویان این دانشگاه در سالهای اخیر به شمار میآید.
لازم به ذکر است؛ کسب عنوان کتاب برگزیده در سومین دوره جایزه کتاب سال استان زنجان در بخش علوم کاربردی، کسب مدال طلا و نقره انفرادی، کسب مدال طلا و برنز گروهی و کسب ۱ دیپلم افتخار انفرادی در حیطه آموزش پزشکی، کسب مدال نقره انفرادی و کسب ۳ دیپلم افتخار انفرادی در حیطه کارآفرینی در بستر دانشگاههای هزاره سوم، کسب ۲ دیپلم افتخار انفرادی در حیطه استدلال بالینی، کسب ۱ دیپلم افتخار انفرادی در حیطه مدیریت نظام سلامت، کسب مدال برنز، کسب ۲ دیپلم افتخار انفرادی و کسب ۱ دیپلم افتخار گروهی در حیطه مطالعات میان رشتهای علوم انسانی و سلامت از دیگر افتخارات علمی است که در سالجاری توسط دانشجویان به این افتخار نائل آمده است.
.jpg)
منبع: پایگاه خبری وبدا- زنجان
جدیدترین اخبار

روز جهانی مالاریا؛ با شعار ملی سرمایه گذاری هدفمند برای حذف این بیماری
