عمومی | دانشگاه علوم پزشکی زنجان

دکتر بختیاری در همایش مدافعان سلامت و جشن انقلاب: سیر صعودی حوزه سلامت در جریان انقلاب اسلامی، بسیار چشمگیر است


دکتر بختیاری در همایش مدافعان سلامت و جشن انقلاب:
سیر صعودی حوزه سلامت در جریان انقلاب اسلامی، بسیار چشمگیر است

دکتر حسن بختیاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، گفت: سیر صعودی حوزه سلامت از آغاز انقلاب اسلامی تا کنون، بسیار چشمگیر و فراتر از سیر طبیعی است که در کل دنیا اتفاق افتاد.


پایگاه خبری وبدا-زنجان، دکتر بختیاری در همایش مدافعان سلامت و جشن انقلاب که به همت معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی و با همکاری شهرداری زنجان صبح امروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی روزبه برگزار شد، اظهار کرد: پیشرفت‌هایی که در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در همه‌ی حوزه‌ها اتفاق افتاد، در شرایطی بود که کشور ما با مشکلاتی چون ناامنی‌های مرزی و جنگ تحمیلی در سال‌های اول پیروزی انقلاب و تحریم‌هایی که در سال‌های اخیر رخ داد و روز به روز تشدید شد، دست به گریبان بود.

وی به افتتاح پروژه‌های مختلف بهداشتی درمانی در اقصی نقاط استان طی یک‌سال گذشته اشاره کرد و افزود: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۴۰میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیدند و امیدواریم تا پایان امسال پروژه‌هایی با اعتبار بیش از ۲۰۰میلیارد تومان افتتاح شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، مرکز آنکولوژی بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) و بیمارستان سوانح سوختگی را جزو پروژه‌های منحصر به فرد و در آستانه‌ی بهره‌برداری این دانشگاه معرفی کرد و گفت: پروژه‌ی مرحوم رجبعلی مقدم که ساخت آن از ۳۷ سال پیش آغاز شده است، تا هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه پروژه پارک علم و فناوری دانشگاه در مراحل نهایی قرار دارد، خاطرنشان کرد: علاوه بر پیگیری پروژه‌هایی چون دانشکده پرستاری و دانشکده بهداشت که از سال‌های قبل باتکلیف مانده و در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار دارد‌، ۶۳ پروژه بهداشتی درمانی جدید در دانشگاه علوم پزشکی زنجان تعریف شده است.

دکتر بختیاری از اخذ مجوز ۶۳میلیارد اعتبار برای دانشگاه خبر داد و افزود: بخشی از این اعتبارات، اعطا شده و بعضی پروژه‌ها آغاز شده است و به دنبال جذب اعتبارات جدید هستیم.

وی گسترش خوابگاه‌های دانشجویی مجردی و متاهلی را از اولویت برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی زنجان عنوان کرد و گفت: یک خوابگاه با ظرفیت ۲۸۰نفر به مبلغ ۶۰میلیارد تومان خریداری شده که در مراحل نهایی تکمیل و تجهیز قرار دارد و طی چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با تاکید بر اهمیت حوزه درمان، اظهار کرد: در این راستا و به منظور افزایش خدمات درمانی، طی چندماه آینده، اولین MRI دولتی در بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) زنجان مستقر خواهد شد.

وی از خریداری دستگاه سی‌تی‌آنژیو توسط دانشگاه علوم پزشکی زنجان خبر داد و افزود: این دستگاه، در مرحله انتقال به کشور می‌باشد و علاوه بر آن، اقدامات لازم از جمله واریز وجه به منظور خرید دستگاه آنژیوگرافی برای بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) صورت گرفته است.

دکتر بختیاری، با اشاره به اینکه دانشگاه در شرف خرید دستگاه سی‌تی‌اسکن جهت افزایش خدمات درمانی به شهروندان است، خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ی خرید دستگاه سنگ‌شکن به منظور ارائه خدمات با تعرفه دولتی، منعقد شده است و امیدواریم طی چند ماه آینده عملیاتی شود.

وی مجاهدت مدافعان سلامت در دوران کرونا را بی‌نظیر خواند و گفت: این مجاهدت‌ها باعث شد سازمان جهانی بهداشت، عملکرد ایران در مهار کرونا را مثال‌زدنی توصیف کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، به اهتمام ویژه‌ی این دانشگاه در حوزه‌ی جوانی جمعیت اشاره کرد و افزود: در همین راستا دانشگاه اقدام به اجرای طرح نفس (نجات فرزندان سقط) و همچنین برگزاری همایش جوانی جمعیت و جشنواره فرهنگی هنری نفس در سال‌جاری کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی زنجان در نظام رتبه‌بندی سایمگو که یک نظام اعتبارسنجی بین‌المللی است، افزایش رتبه‌ی معناداری در مقایسه‌ی سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ در سطوح جهانی، خاورمیانه، آسیا و کشور داشته است، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سال ۲۰۲۱ رتبه‌ی ۲۸ را در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور داشت و در سال ۲۰۲۲ موفق به کسب رتبه‌ی ۱۲ شد و این ارتقاء ۱۶ پله‌ای مرهون زحمات کلیه‌ی همکاران دانشگاه است.

دکتر بختیاری به کسب رتبه‌ی ششم توسط دانشگاه در جشنواره شهید رجایی اشاره کرد و گفت: امسال برگزاری آزمون جامع علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی برای اولین بار به دانشگاه علوم پزشکی زنجان محول شده است و این نشان از اعتماد وزارت بهداشت به این دانشگاه در حوزه آموزش دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی زنجان طی یک‌سال گذشته موفق به اخذ موافقت اصولی ۱۳ رشته تحصیلی در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد، Ph.D ، تخصص و فوق تخصص شده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با افزایش رشته‌‎ها، بتوانیم علاوه بر ارتقاء سطح دانشگاه، خدمات‌رسانی به شهروندان را افزایش دهیم.

گفتنی است در پایان این مراسم از مدافعان سلامت در حوزه‌های مختلف از جمله کادر بهداشت و درمان، شهرداری، برگزیدگان مسابقه عکس و فیلم کرونا، خانواده‌های شهدای مدافع سلامت و دانشجویانی که در دوران کرونا به طور داوطلبانه فعالیت داشتند، تجلیل شد.