عمومی | دانشگاه نیشابور

آئین تکریم و بزرگداشت مقام زن در دانشگاه نیشابور برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، آئین تکریم و بزرگداشت مقام والای زن با حضور دکتر رحمانی دوست ریاست دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین قربانی رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری و جمعی از بانوان دانشگاه، برگزار شد.

رییس دانشگاه در این مراسم که با حضور حداکثری بانوان دانشگاه برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) و بزرگداشت روز زن و مقام مادر، ضمن تقدیر از تلاش بانوان شاغل در دانشگاه به اهمیت و جایگاه والای بانوان و نقش ایشان در تعالی سازمانی و به تبع در تمام عرصه های فعالیت دانشگاه اشاره کرد. دکتر رحمانی دوست با ابراز امیدواری درباره بهره مندی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زنان در حوزه‌های مختلف مدیریتی و سازمانی، گفت: همه تلاش ‌ما این است که بر اساس آموزه‌های دین اسلام نسبت به انتصاب مدیران اقدام کنیم لذا شایستگی و صلاحیت، مبنای انتخاب و انتصاب مدیران است و فرقی نمی کند که طیفی وسیعی از زنان یا مردان باشند. وی در پایان سخنان خود گفت: امیدوارم خداوند این توفیق را به ما بدهد که بتوانیم ولایت‌مداران خوبی باشیم و به تاسی از حضرت زهرا (س) در دفاع از ولایت که ویژگی ممتاز حضرت زهرا (س) بود، حامی ولایت بودن را در زندگی شخصی و اجتماعی خود دنبال کنیم.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین قربانی طی سخنانی ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن و مادر، به تبیین موقعیت و احترام زن در دین مبین اسلام پرداخت و در سخنان خود تاکید داشت: اگر همت بلند امام راحل(ره) نبود و دهه مبارک فجر رقم نمی‌خورد ما با منزلت مقام زن به سبکی که مصداق کامل آن را حضرت زهرا (س) می‌بینیم، آشنا نمی‌شدیم. وی همچنین افزود: از تلاش‌های کلیه بانوان عزیز دانشگاهی، سپاسگزاری می‌کنیم و امیدواریم با بهره‌گیری از زلال معنویت حضرت صدیقه زهرا (س) محیط کار و جامعه خود را سرشار از عطر وجود آن بی‌بدیل خلقت نماییم.

در پایان این مراسم ضمن اهداء لوح تقدیر و هدایایی، از بانوان گرامی دانشگاه تقدیر شد، همچنین از زحمات خانم دکتر دهقانی مشاور پیشین رئیس در امور بانوان نیز قدردانی شد.

گفتنی است این مراسم با هماهنگی روابط عمومی و به همت مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان برگزار شد و از ریاست دانشگاه و رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری برای ارزش نهادن به برنامه‌های فرهنگی و حضور در این مراسم، قدردانی شد.