عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

۲۰۰۰ نفر از اتباع خارجی در تنگستان در گروه هدف غربالگری سل قرار دارند

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان تنگستان، ملیحه مبارکیان گفت: در این راستا اقداماتی نظیر شناسایی کلونی‌های جمعیتی مهاجرین و پناهندگان، استفاده از رابطین غیر ایرانی به‌ویژه افغانستانی برای انتقال موثر پیام‌های آموزشی و جلب اعتماد و همکاری جمعیت هدف برای شرکت در این بیماریابی انجام‌شده است.
مبارکیان افزود: در این طرح از فردی که یکی از علائم، سرفه دو هفته و بیشتر، خلط (به‌ویژه خلط خونی)، تب، تعریق شبانه، کاهش وزن، تنگی نفس، درد قفسه سینه داشته باشد به‌عنوان فرد مشکوک به سل ریوی دو نمونه خلط تهیه و به آزمایشگاه ارسال می‌شود.
کارشناس مسئول پیشگیری شبکه بهداشت و درمان تنگستان تاکید کرد: تمامی مراحل تشخیص سل اعم از آزمایش نمونه خلط، رادیوگرافی قفسه سینه و ویزیت پزشک به‌صورت کاملاً رایگان انجام می‌شود.
وی ادامه داد: در این طرح هفت مرکز خدمات جامع سلامت با تشکیل گروه‌های بیمار یاب با مراجعه به منزل اتباع خارجی ضمن انجام غربالگری سل از افراد مشکوک نمونه‌برداری می‌کنند.
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان تنگستان، تمامی تیم‌های بیمار یاب آموزش‌های لازم را در رابطه با بیماریابی در گروه هدف طی کرده‌اند

انتهای پیام/ن.ا ۳۰۱۰