عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: تغییر رویکردِ نظام سلامت به دلیل تغییر جامعه ضروری است

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، دکتر قاسم برجوئی‌فرد در نشست آموزشی مدیران حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: برای تغییر استراتژی‌های حوزه سلامت و بهداشت، لازم است اول نگاه خودمان را عوض کنیم.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با تغییر جامعه، تغییر استراتژی‌های حوزه سلامت نیز لازم است و برای اقناع دیگران در حوزه سلامت لازم است اول نگاه خودمان را عوض کنیم.
وی گفت: تا زمانی که خودمان بر اساس شواهد قانع نشدیم، نمی‌توانیم دیگران را برای تغییر استراتژی‌ها و رویکردها قانع کنیم.
دکتر برجوئی‌فرد این سخنان را در دومین نشست آموزشی مدیران حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر می‌گفت.
این مقام مسئول بهداشتی اظهار کرد: هدف از این برنامه‌های آموزشی تغییر نگاه‌ها و برنامه‌ها با توجه به تغییر مسائل بهداشتی است که جامعه درگیر آن است.

کرونا باعث انحراف توجه از بیماری‌های غیر واگیر شد


وی افزود: امروزه جامعه بیشتر درگیر بیماری‌های غیر واگیر مانند فشارخون، دیابت، چاقی و ... است و نیاز است که برنامه‌ها و رویکردهای حوزه سلامت نیز متناسب با این مشکلات تغییر کند هرچند متاسفانه کرونا باعث شد در سال‌های اخیر از این تغییر نگاه غافل بشویم.
دکتر برجوئی‌فرد گفت: محدودیت منابع ایجاب می‌کند که ما نگاه بسیار دقیق‌تر و برنامه محوری به مشکلات داشته باشیم و اگر توانستیم کانون مشکلات را تشخیص دهیم، می‌توانیم از هدر رفت منابع نیز جلوگیری کنیم.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مسائل پیش روی جامعه ما که از حالا باید خود را آماده آن کنیم مسئله سالمندی است که این مسئله ایجاب می‌کند نظامت سلامت رویکرد علمیِ خودش را به وضعیتی که کم‌کم می‌آید مشخص کند.
انتهای پیام/ م.ب ۲۰۲۰