عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان: افراد جهت دریافت دوز یادآور واکسن کرونا به مرکز واکسیناسیون مراجعه کنند/ لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان، مهندس محمود میر حاجی در ستاد کرونا در شهرستان کنگان اظهار داشت: در بحث کرونا، زیر سویه‌هایی جدید اومیکرون (BQ۱ و XBB) ) در کشور ما نیز مانند سایر کشورهای اروپایی، آمریکایی و شرق آسیا شناسایی‌شده است.
مهندس میر حاجی خاطرنشان کرد: یکی از بی هزینه‌ترین اقدامات مهم برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا این است که تلاش کنیم تا حد ممکن از حضور در اماکن پرازدحام و سر پوشیده بپرهیزیم و اگر مجبور به انجام این کار بودیم، ترجیحاً زمان حضور را کوتاه کنیم.
وی تصریح کرد: استفاده از ماسک هم کماکان در فضاهای سرپوشیده و شلوغ همچون مدارس، دانشگاه‌ها؛ ادارات و... توصیه می‌شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان در ادامه افزود: تهویه هوا در منزل، محل کار و هرجایی که تجمعی در آن شکل می‌گیرد باید صورت بگیرد زیرا انجام این کار برای جابه‌جایی هوای تازه و جلوگیری از انباشت ویروس‌ها ضرورت دارد.
احمد غریبی فرماندار کنگان نیز اظهار داشت: خوشبختانه وضعیت کرونایی فعلاً در کشور مطلوب است، اما این وضعیت به‌منزله مصون بودن در برابر هجوم موج جدید نیست و در چنین شرایطی به‌منظور پیشگیری از ورود موج جدید در کشور، استفاده از ماسک و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون گذشته ضرورت دارد.
غلامحسین زیبا معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار کنگان نیز اظهار داشت: هرچند که آمار ابتلا به مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا به ‌مرور زمان کاهش چشمگیری داشته، اما لازم به یادآوری است که این ویروس همواره در حال جهش و تغییر ماهیت است و هر بار در ظاهری جدید و با علائمی متفاوت ظاهر می‌شود.
ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان کنگان به ریاست معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری و اعضای ستاد کرونای شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری کنگان برگزار شد.
انتهای پیام/ م.س ۳۰۷۰