عمومی | دانشگاه محقق اردبیلی

جذب دانشجوی خارجی و افزایش مجلات علمی پژوهشی در دستور کار دانشگاه محقق اردبیلی قرار دارد

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: جذب دانشجوی خارجی و افزایش مجلات علمی پژوهشی در دستور کار دانشگاه محقق اردبیلی قرار دارد .
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، اسماعیل چمنی ۲۷ دی در نشست هیات رئیسه دانشگاه با اعضای هیات علمی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه جذب دانشجوی خارجی و افزایش مجلات علمی پژوهشی در دستور کار دانشگاه قرار دارد، گفت: در خصوص افزایش رشته های تحصیلی، در صورت مهیا بودن شرایط، حمایت های لازم صورت خواهد گرفت .
وی به ضرورت تکمیل ساختمان فاز سوم دانشکده فنی و مهندسی تاکید کرد و افزود: حمایت از گروه ها و رشته های جدید همواره باید جزو اولویت های دانشکده باشد .
چمنی توجه به کیفیت آموزش را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: گروه های آموزشی می توانند بر اساس آئین نامه و سهمیه تعیین شده نسبت به جذب دانشجوی استعداد درخشان اقدام کنند .
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه توجه به مسائل دانشجویی به ویژه اسکان دانشجویان برای ما بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: برای ساخت ۲۰۰ واحد خوابگاه دانشجویی توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) رایزنی های لازم انجام گرفته است .
هادی غایبی رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه محقق اردبیلی نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این دانشکده از برنامه ریزی برای انتشار ۵ مجله علمی در دانشکده فنی و مهندسی خبر داد و گفت: همچنین با جذب ۱۰ دانشجوی خارجی در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری نیز اعلام موافقت شده است .
وی با بیان اینکه برگزاری دو کنفرانس ملی در سال ۱۴۰۲ جزو برنامه های این دانشکده است، افزود: آزمایشگاه معتمد محیط زیست برای آزمایشگاه انرژی و محیط زیست دانشکده نیز راه اندازی شده است .
غایبی از توجه جدی به اخذ مجوز برای آزمایشگاه هایی که قابلیت ارائه خدمات به جامعه و صنعت دارند خبر داد و ادامه داد: به منظور اخذ صلاحیت مشاوره فنی و مهندسی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای ورود به پروژه ها و مناقصات در حال برنامه ریزی و رایزنی هستیم .
گفتنی است در ادامه عباس فنی اصل معاون فرهنگی و اجتماعی در خصوص توجه اساتید به مسائل فرهنگی علاوه بر مسائل علمی، فعال شدن انجمن های علمی و بازدیدها و اردوهای علمی و فرهنگی دانشجویان، قادر قاسمی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی در خصوص برگزاری منظم کلاس های آموزشی، حضور و غیاب دانشجویان، توجه دانشگاه به کیفیت آموزش، تدوین شیوه نامه سرآمد آموزشی دانشگاه و ضرورت رعایت دقیق آئین نامه های آموزشی، جبرائیل رزمجو معاون پژوهش و فناوری در خصوص بازنگری آئین نامه گرنت با رویکرد تشویق و حمایت، برگزاری جشنواره پژوهش و فناوری در حوزه دانشجویی، حمایت از مجلات و حمایت از طرح های پژوهشی بین سازمانی، تقی اکبری معاون اداری و مالی دانشگاه در خصوص پروژه های عمرانی و تخصیص اعتبار به دانشکده برای خرید تجهیزات و تعدادی از اعضای هیات علمی به ارائه بیانات خود پرداختند .
پایان خبر