عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان: تمامی دستگاه‌های اجرایی برای گسترش فرهنگ فرزندآوری و نهادینه کردن آن در جامعه باید تلاش کنند

ماریا خویش دوست در نشست شورای سلامت بخش سعدآباد اظهار داشت: اگر مجموعه بهداشت وظایف خود را تمام و کمال انجام دهند، تنها ۲۰ درصد در تحقق جامعه سالم نقش دارند و ۸۰ درصد دیگر متوجه مردم و سایر دستگاه‌های اجرایی است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان افزود: همواره گفته‌ایم که پیشگیری بهتر از درمان است و باید تا می‌توانیم در بسط و گسترش این فرهنگ بکوشیم.
وی تصریح کرد: افزایش تخت‌های بیمارستان، نمی‌تواند راهگشای سلامت جامعه باشد، بلکه باید با رعایت مسائل بهداشتی و پیشگیری به مقابله با بیماری‌های خاموش مانند دیابت و فشارخون برویم.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان خاطرنشان کرد: در ایام شیوع کرونا طبق آمار به‌دست‌آمده، متاسفانه بیش از ۷۰ درصد از مرگ‌ومیرها شامل کسانی بود که بیماری دیابت یا فشارخون داشتند.
خویش دوست در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به بحران پیری جمعیت کشور اظهار کرد: پیری جمعیت بحرانی است که کشور ما را تهدید می‌کند و مقام معظم رهبری هم هشدار داده و باید تمامی دستگاه‌های اجرایی و تریبون داران در جهت بسط و گسترش فرهنگ فرزندآوری و نهادینه شدن آن در جامعه تلاش کنند.
وی بیان داشت: شبکه بهداشت و درمان به نوبه خود و طبق سیاست‌های ابلاغی در راستای تحقق منویات رهبری در زمینه فرزندآوری برنامه‌هایی داشته و ان‌شاءالله با جدیت دنبال خواهیم کرد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان افزود: ما در این راستا در خدمت مردم هستیم و بخصوص زنان باردار کم‌بضاعت موردحمایت خواهند بود و اقداماتی نظیر ویزیت پزشک متخصص، سونوگرافی را برای اقشار آسیب‌پذیر پوشش خواهیم داد.
خویش دوست با اشاره به پائین آمدن سن اقدام به خودکشی ابراز داشت: این موضوع نگران‌کننده است که سن خودکشی به سنین پائین و دانش‌آموزی و مدرسه رسیده است و باید تلاش کنیم با کار فرهنگی و آموزش‌های لازم به مقابله با این پدیده برویم.
وی عنوان داشت: مردم ما باید بپذیرند که افسردگی نوعی بیماری است و نیاز به درمان و مشاوره دارد و فرد بیمار باید جهت درمان خود به کارشناس سلامت روان مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت و یا روان‌پزشک مراجعه نماید.
بخشدار سعدآباد نیز در این نشست ابراز داشت: مصوبات شورای سلامت باید با اهتمام ویژه دنبال شود و تمامی آن‌ها لازم‌الاجرا است.

ابوالقاسم شریفی افزود: برخورد قانونی با صاحبان احشام ولگرد توسط دهیاری‌ها و شهرداری‌ها، جمع‌آوری سگ‌های بلا صاحب، با جدیت دنبال شود.
شریفی بر جذب اعتبارات مصوب کمیته برنامه‌ریزی در حوزه سلامت بخش تاکید کرد و گفت: بخش سعدآباد با ۵۰ هزار نفر جمعیت باید در اولویت ارتقای زیرساخت‌ها و ملزومات بهداشتی و درمانی قرار گیرد.

انتهای پیام/س.غ۳۰۳۰