عمومی | دانشگاه محقق اردبیلی

پژوهشگران برگزیده دانشگاه محقق اردبیلی تجلیل شدند

مراسم تجلیل از پژوهشگران برگزیده، دانشمندان ۲ درصد برتر و مدیران مسئول و سردبیران مجلات علمی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، اسماعیل چمنی ۲۶ دی در تجلیل از پژوهشگران برگزیده، دانشمندان ۲ درصد برتر و مدیران مسئول و سردبیران مجلات علمی دانشگاه محقق اردبیلی به ضرورت فعال شدن مجلات علمی پژوهشی این دانشگاه تاکید کرد و گفت: اگر بخواهیم دانشگاه ما در کشور حرفی برای گفتن داشته باشد باید حوزه مجلات تقویت شود .
وی از تقویت حوزه روابط بین الملل دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد و افزود: در همین راستا طی شش ماه گذشته به صورت جدی به دنبال جذب دانشجوی خارجی هستیم.
چمنی از افزایش حمایت ها و مشوق های پژوهشی در دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: تمام تلاش مجموعه مدیریتی دانشگاه رفع تمام موانعی است که می تواند سرعت تحقیق و پژوهش را در دانشگاه کند کرده و یا کاهش دهد.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به وضعیت بودجه این دانشگاه در سالجاری و سال آینده، ادامه داد: دانشگاه محقق اردبیلی جزو معدود دانشگاه هایی است که شامل افزایش ۳۶ درصدی بودجه شده است که این موضوع می تواند وضعیت مالی دانشگاه را بهبود بخشد.
جبرائیل رزمجو معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی، گفت: قرارگیری ۱۲ نفر از اعضای هیات علمی، ۴ نفر از فارغ التحصیلان و یک نفر از پژوهشگران مدعو دانشگاه محقق اردبیلی در زمره دانشمندان ۲ درصد برتر جهان در سال ۲۰۲۲ نشان از پیشبرد مرجعیت علمی این دانشگاه است.
رزمجو با اشاره به توجه ویژه دانشگاه محقق اردبیلی نسبت به نشریات علمی، بیان کرد: هدف دانشگاه توسعه مجلات علمی و پژوهشی است و بر اساس برنامه ریزی انجام شده تمام تلاش خود را در راستای بهبود بیش از پیش این حوزه به کار بسته ایم .
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی از بازنگری در آئین نامه گرنت خبر داد و افزود: مطابق این بازنگری بندهای جدیدی در راستای افزایش حمایت و تشویق ها از فعالیت های پژوهشی به این آئین نامه اضافه شده است.
وی تاکید کرد: این بازنگری در راستای سرعت بخشیدن به تحقیق و پژوهش در دانشگاه است که در همین خصوص از فعالیت های پژوهشی حمایت خواهیم کرد.
گفتنی است در ادامه از بهرام ایمانی، نیلوفر میکاییلی، مهرداد محرم زاده، هادی غائبی، حمید حیدرزاده، امین قنادی اصل ، سدابه جهانبخش، زینب حزباوی، بهرام فتحی، اسدالله اسدی، کاظم حق نژاد، فریبا محمودی، سیامک قضائی، مهدی معمری به عنوان پژوهشگران برگزیده داخل دانشگاهی، داود سیف زاده، عباس صباحی نمین، عزیز باباپور، سیدمهدی رضوی، سجاد پیرمحمد، حمید حیدرزاده، یوسف عباسپور، اکبر مهدیلو، سهیلا اسدزاده، احمد جهانبخشی و سید علی دلبری به عنوان دانشمندان ۲ درصد برتر جهان در سال ۲۰۲۲ و حسین شایقی، حیدرعلی شایانفر، اسماعیل صدری، نیلوفر میکائیلی، فرزاد نوبخت، مهرداد محرم زاده، محمد نریمانی، سجاد بشرپور، علی رسول زاده، اردوان قربانی، احمدرضا کیانی، حسین قمری، مهدی معینی کیا و عادل زاهد به عنوان مدیران مسئول و سردبیران مجلات حائز کسب رتبه در ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تجلیل به عمل آمد.
پایان خبر

*******************************************