سرپرست اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری: روابط عمومی ویترین سازمان است / ساختار روابط عمومی دانشگاهها باید ارتقاء یابد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، دکتر عبداللهینژاد امروز دوشنبه دهم اردیبهشت۱۳۹۷در نشست مدیران روابط عمومی منطقه۵ دانشگاههای کشور که به میزبانی دانشگاه رازی برگزار شد، اظهار داشت: در عصر ارتباطات، زندگی بشر بدون رسانه و ارتباطات معنا ندارد .
وی با بیان اینکه در قرن۲۱ نمیتوان بدون توجه به ارتباطات و رسانهها، یک زندگی انسان مدرن را تصور کرد، افزود: تمام ساحتهای مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ایدئولوژیک و حتی سویههای زندگی فردی تحت تاثیر ارتباطات و رسانهها قرار دارد .
سرپرست اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه با اشاره به اهمیت جایگاه روابط عمومیها، گفت: ضریب هوشی کارکنان روابط عمومی بیشتر از سایر بخشها است و سختکوشی و بیادعا بودن کارکنان روابط عمومی اثبات شده است .
دکتر عبداللهینژاد با اشاره به اینکه در مقطعی از دهههای ۶۰ و ۷۰ نقش روابط عمومیها تقلیل یافت، تصریح کرد: در ان برهه، نقش روابط عمومیها صرفاً به کارهای تبلیغات اندک محیطی، بنر زدن و... محدود شده بود در حالیکه روابط عمومی حوزهای بسیار گسترده و حائز اهمیت است .
این مسئول، روابط عمومی را ویترین و عصاره وجودی یک سازمان حرفهای دانست و با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات روابط عمومیها، گفت: انشاءالله اییننامه متقن و مستند در بحث بودجهی روابط عمومی لحاظ شود .
دکتر عبداللهینژاد در ادامه به مشکل روزامدنبودن تجهیزات در روابط عمومیها اشاره کرد و افزود: روابط عمومیها اگر به تکنولوژی روز دسترسی نداشته باشند، نمیتوانند اقدامات موثری را انجام دهند و لذا تجهیزات روبط عمومی باید ارتقاء یافته باشد .
سرپرست اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه باید پیگیری لازم برای رفع مشکل تجهیزات روابط عمومیها صورت بگیرد، گفت: روابط عمومی نقش عمدهای در نمایاندن اثرگذاری و نقش نهاد علم و فناوری در کشور دارد .
دکتر عبداللهینژاد سپس بر ضرورت بکارگیری نیروهای متخصص در روابط عمومیها تاکید کرد و افزود: اگر نیروی متخصص در روابط عمومی نباشد با وجود تجهیزات مدرن و بروز نیز نمیتوان کار کرد .
وی همچنین اظهار داشت: مسئلهای که باید به ان توجه داشت این است که در دانشگاهها، مسئولیت مدیر حوزه ریاست با مدیر روابط عمومی مجزّا باشد و این دو نباید ادغام شوند، همچنین مدیر روابط عمومی باید برنامهی راهبردی برای دانشگاه داشته باشد .
دکتر عبداللهینژاد با تاکید بر اینکه باید به نیروهای متخصص در روابط عمومیها بها داد، گفت: امیدواریم بیش از پیش، شاهد ارتقاء ساختار در روابط عمومیها باشیم، در این راستا برگزاری کارگاههای اموزشی برای ارتقاء سطح نیروهای روابط عمومی حائز اهمیت است و باید بدان توجه کرد .