عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

از ابتدای امسال تا پایان آذرماه؛ تعداد ۳۹۸ هزار و ۲۰۶ تست مختلف آزمایشگاهی در بیمارستان شهید گنجی برازجان انجام شد

مهدی بنافی در مصاحبه با روابط عمومی بیمارستان شهید گنجی برازجان افزود: آزمایشگاه بیمارستان شهید صادق گنجی دارای دو بخش کلینیکال و سرجیکال بوده و پرسنل شاغل در آزمایشگاه بیمارستان متشکل از دو پزشک متخصص پاتولوژی، ۳۰ نفر کارشناس آزمایشگاه و دو نفر متصدی پذیرش است.
بنافی تعداد کل مراجعین به آزمایشگاه بیمارستان شهید گنجی را از ابتدای امسال تا پایان آذرماه سال جاری ۶۵ هزار و ۱۱۵ نفر ذکر کرد و اظهار داشت: از این تعداد ۵۹ هزار و ۱۰۵ بیمار مربوط به موارد بستری و ۶ هزار و ۱۰ بیمار مربوط به موارد سرپایی بوده و این در حالی است که به علت شیوع بیماری کرونا پذیرش بیماران سرپایی صرفاً مختص به بیماران اورژانسی بوده است.
وی ضمن معرفی بخش‌های مختلف آزمایشگاه بیمارستان شهید گنجی برازجان بیان کرد: بخش کلینیکال آزمایشگاه شامل بخش‌های بیوشیمی، هماتولوژی، ایمونولوژی، سرولوژی، میکروب‌شناسی، آنالیز ادرار و بانک خون است.
مدیر داخلی بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان همچنین تصریح داشت: در بخش بیوشیمی سه دستگاه اتوآنالایزر بیوشیمی و دو دستگاه اتوآنالایزر سدیم و پتاسیم مستقر است که تعداد تست‌های انجام شده در این بخش در نه ماهه اول سال جاری ۲۱ هزار و ۸۵۱ تست است.
بنافی همچنین اظهار داشت: در بخش هماتولوژی آزمایشگاه شهید گنجی دو دستگاه سل کانتر و دو دستگاه سدیمان ریدر مستقر است که آمار تست‌های انجام شده در این بخش در بازه زمانی مزبور ۱۰۴ هزار و ۶۵۰ تست است و در بخش ایمونولوژی دو دستگاه الایزا و یک دستگاه وایداس مستقر است و تعداد تست‌های انجام شده در این بخش ۴ هزار و ۲۴۲ تست بوده و همچنین تعداد تست‌های انجام شده در بخش‌های سرولوژی (۱۳ هزار و ۴۲۵)، میکروب‌شناسی (۶ هزار و ۳۳) و آنالیز ادرار (۹۲۱۶) تست است.
بنافی همچنین تصریح داشت: در بخش بانک خون این آزمایشگاه آزمایش‌های مورد نیاز بر روی خون و فراورده‌های خونی مورد نیاز بیماران بستری در بیمارستان و حتی بیماران بستری در چند مرکز خصوصی جراحی در سطح شهر انجام و در اختیار بیماران نیازمند خون قرار می‌گیرد و تعداد آزمایش‌های انجام شده در این بخش ۸ هزار و ۱۷۰ تست آزمایشگاهی بوده است.

وی در ادامه گفت: آزمایشگاه بیمارستان شهید گنجی برازجان حدوداً ۳۹ هزار و ۳۱۳ تست متفرقه دیگر اعم از تروپونین، گازهای خونی و ... را در مدت‌زمان نه ماهه اول امسال انجام داده است.
بنافی ضمن ابراز خرسندی از فروکش کردن بیماری کرونا در امسال اشاره داشت: حدوداً ۱ هزار و ۳۸۶ تست نمونه‌گیری از بیماران کرونایی در بیمارستان انجام شده و خوشبختانه اغلب تست‌ها منفی بوده است.
مدیر داخلی بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان انجام آزمایش‌های سرجیکال در بیمارستان را مهم خواند و اضافه کرد: آزمایشگاه بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان با دارا بودن دو نفر پزشک حاذق پاتولوژی تمامی تست‌های پاتولوژی را در بیمارستان انجام و در اسرع وقت نتایج آزمایش‌های را در اختیار سایر پزشکان متخصص قرار می‌دهند که در همین مدت‌زمان ذکر شده ۱ هزار و ۳۰۶ تست مختلف سرجیکال انجام شده است
انتهای پیام/ ب.ا- ۴۰۸۰