عمومی | دانشگاه شیراز

بازدید مدیران دانشگاه شیراز از شرکت فرآورده‌های لبنی رامک

نشست مشترک هیات رئیسه دانشگاه شیراز با مدیران ارشد شرکت فرآورده های لبنی رامک برگزار شد.

هیات رئیسه دانشگاه شیراز به همراه چندتن از مدیران دانشگاه، ضمن بازدید از خطوط تولید شرکت رامک، نشست مشترکی با مدیران ارشد این شرکت، باهدف افزایش همکاری های دانشگاه و صنعت برگزار کرده و به بحث وگفت وگو درخصوص اجرای فعالیت های مشترک پرداختند.

در ابتدای این نشست، دکتر شجاعی، مدیرعامل شرکت فرآورده های لبنی رامک، حضور اعضای هیات علمی و فرهیختگان دانشگاهی را در شرکت رامک نویدبخش رویدادهای خوب برای این شرکت و دانشگاه دانسته و اظهار امیدواری کرد که این دیدار، آغازی برای تداوم فعالیت های مشترک بین طرفین باشد.

وی در خلال سخنان خود، ضمن معرفی رامک به عنوان بزرگ ترین برند لبنی در جنوب کشور، با صحبت درمورد سیاست های کلان شرکت درخصوص رشد و توسعه ی خود، نوآوری و کیفیت را به عنوان خطوط قرمز شرکت رامک معرفی کرد.

دکتر شجاعی با اشاره به دغدغه ی شرکت رامک درخصوص تامین نیروی انسانی متخصص و توانمند، تاکید کرد: رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان جامعه ازجمله مسئولیت های اجتماعی اعضای هیات مدیره است که عمیقا به آن باور دارند.

در ادامه ی جلسه، مهندس هاشم نصیری، رئیس هیئت مدیره شرکت رامک نیز، ضمن ابراز خشنودی از حضور فرهیختگان دانشگاهی در کارخانه، با تاکید بر اهمیت و نقش واحد تحقیق و توسعه، رامک را به یک دانشگاه در حوزه ی کار و عمل تشبیه کرد و در ادامه ی سخنان خود، با اشاره به اینکه یکی از اصلی ترین شاخص های توسعه در کشورها سهم بودجه ی تحقیق و توسعه از بودجه ی کل کشور است، اظهار داشت: در رامک نیز سهم قابل توجهی از بودجه ی کل شرکت به مقوله ی تحقیق و توسعه اختصاص یافته است.

رئیس هیات مدیره رامک، پروژه های بزرگ در دست اجرا و وجود گروه های محصولی متعدد را زمینه ی مناسبی برای انجام پژوهش های علمی مشترک قلمداد و اظهار امیدواری کرد که در سایه ی تعاملات مشترک با دانشگاه بتوان این سرمایه را توسعه داد.

دکتر محمد موذنی، رئیس دانشگاه شیراز نیز در این نشست، عملکرد مدیران شرکت رامک را برای ایجاد اشتغال در مقیاس کلان و داشتن افق فکری وسیع شایسته ی تقدیر دانست و ضمن معرفی دانشگاه شیراز، اظهار کرد: ازجمله رسالت های دانشگاه، ارائه ی خدمات علمی و پژوهشی به بخش های مختلف صنعت است.

وی ارائه ی خدمات در زمینه های ابداع و نوآوری، ارتقاء کیفیت، کسب استانداردهای بین المللی، افزایش بهره وری در تجهیزات و منابع انسانی و دانش بنیان شدن شرکت رامک را ازجمله مواردی برشمرد که دانشگاه شیراز می تواند در آن ها خدمات تخصصی به شرکت رامک ارائه دهد.

در ادامه، دکتر محمدهادی صادقی، معاون پژوهشی دانشگاه شیراز نیز سرمایه گذاری جدی و بلندمدت در تحقیق و توسعه را زمینه ساز جهش و متمایزشدن شرکت رامک از دیگر برندهای لبنی عنوان کرد.

وی دانشگاه را بخشی از صنعت دانست و آن را آماده ی هرگونه همکاری با واحد تحقیق و توسعه با صنعت معرفی کرد.

دکتر صادقی با اشاره به راه اندازی دهکده ی نوآوری در دانشکده ی کشاورزی و آمادگی این مجموعه برای همکاری با شرکت رامک، بورسیه کردن دانشجویان در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را به عنوان یکی از راه های تامین نیروی انسانی متخصص برای رامک پیشنهاد داد.

پس از آن دکتر ربیعی، رئیس دانشکده ی مهندسی مکانیک با اشاره به سابقه ی ۶۰ ساله ی این دانشکده و وجود اعضای هیات علمی توانمند در آن اظهار داشت: این دانشکده می تواند در حوزه های مختلف ازجمله بهینه سازی فرآیندها، ممیزی انرژی، ماده و آب و ارزیابی و مدیریت ریسک خدمات علمی به مراکز صنعتی ازجمله شرکت رامک خدمات ارائه دهد.

تشکیل کارگروه تخصصی برای برقراری ارتباط سازنده بین رامک و دانشگاه با توجه به نیاز رامک و تخصص های موجود در دانشگاه پیشنهادی بود که ازسوی ایشان مطرح گردید.

دکتر سجاد تقوایی، مدیر نوآوری، فناوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز نیز مشکل اصلی صنایع بزرگی که دانش محور نشده اند را ارتباط نداشتن با دانشگاه ها و مراکز تولید علم دانسته و دانش بنیان شدن را یکی از نقاط مشترکی دانست که می تواند بین رامک و واحد نوآوری دانشگاه شیراز ارتباط برقرار نماید.

وی در پاسخ به سوال مدیرعامل رامک درخصوص شیوه ی دانش بنیان شدن شرکت رامک، این مقوله را مستلزم اجرای سه فاز دانست. فاز اول، آشنایی رامک با موضوع دانش بنیان شدن ازطریق کارگاه های آموزشی، فاز دوم، ارتباط استادان دانشگاه با کارخانه به منظور یافتن نقطه هایی که می تواند زمینه ی دانش بنیان شدن را فراهم کند و فاز سوم، اجرایی شدن کار.

مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه شیراز نیز در ادامه به ظرفیت های خوبی که بین صنعت و دانشگاه برای همکاری وجود دارد اشاره کرد.

دکتر مهدی اسکروچی اظهار داشت: سالانه نزدیک به ۱۴۰۰پایان نامه ی کارشناسی ارشد و رساله ی دکترا در دانشگاه شیراز دفاع می شود که اگر این پایان نامه ها در حوزه ی نیازهای داخلی صنایع ازجمله شرکت رامک انجام شود، می تواند کمک شایانی به رفع موانع و مشکلات صنایع نماید.

وی با اشاره به بحث معافیت های مالیاتی درخصوص هزینه هایی که در حوزه ی تحقیق و توسعه انجام می شود، از آمادگی کامل مجموعه ی خود برای دانش بنیان شدن شرکت رامک خبر داد.

در ادامه ی جلسه اعضای هیات علمی دانشکده های مختلف ضمن بیان توانمندی ها و ظرفیت های موجود در دانشکده ی خود، برای اجرای پروژه های مشترک در زمینه های مختلف ازجمله صنایع غذایی، بهینه سازی مصرف انرژی، کنترل و اتوماسیون، ابزار دقیق، مانیتورینگ، آب و فاضالب و مسائل محیط زیستی اعلام آمادگی کردند.

پس از پایان یافتن سخنان اعضای هیات علمی، دکتر عرب، مدیر تحقیق و توسعه و مهندس مازندرانی، قائم مقام اجرایی رامک نیز به بیان پیشنهادات خود که می تواند در تعاملات دانشگاه با شرکت رامک مدنظر قرار گیرد اشاره کردند.

در انتهای جلسه نیز مقرر شد نمایندگانی ازسوی طرفین معرفی شودند تا موارد مطرح شده در جلسه، به سرعت پیگیری شده و در دستور کار قرار گیرد.

برای مشاهده تصاویر این مراسم اینجا را کلیک کنید.





آدرس کوتاه :