عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: هنوز نتوانسته‌ایم به جایگاهی که اسلام برای زن در نظر گرفته است، برسیم

دکتر حسن ملکی‌زاده در مراسم گرامیداشت مقام زن در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: قطعاً بزرگ‌ترین بانوی عالم بشریت حضرت فاطمه زهرا (س) است.
وی اضافه کرد: همه زنان و مردان عالم الگوبرداری از رفتار، کردار، منش، نگاه و بصیرت حضرت فاطمه و آن نگاه ولایتمداری که حضرت داشتند را می‌توانند چراغ راه حرکت در مسیر خدمت به خلق‌الله و خدمت به اسلام کنند.
دکتر ملکی‌زاده ابراز امیدواری کرد: این مسیر پرپیچ‌وخم ولایت با تاسی از مسیر و نام مبارک حضرت زهرا (س) و درس‌ها و عبرت‌هایی که در رفتار و عملکرد ایشان است می‌تواند منجر به خدمات بیش‌ازپیش شود.
وی افزود: این توفیق دست دهد که پرچم مقدس نظام جمهوری اسلامی به دست فرزند آن حضرت ، مهدی موعود (عج) برسد.
دکتر ملکی‌زاده بابیان اینکه نیاز است مطالعات و پژوهش‌هایی در خصوص جایگاه متعالی زن از نگاه اسلام صورت گیرد: اظهار داشت:  تعریفی که اسلام و بزرگان ما از مقام و جایگاه زن دارند خیلی فراتر از وضعیت فعلی است.
وی بیان کرد: روایت‌هایی که در خصوص مقام مادر است بیان‌کننده نقش متعالی زن در اسلام و از منظر و نگاه اسلام است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه تاکنون مطالعات کمی در خصوص جایگاه زن وجود داشته، تصریح کرد: باید کرسی‌های علمی و پژوهشی وجود داشته باشد که بتوانند جایگاه زن را بر اساس شاخص‌های اسلامی استخراج کرده و بر آن اساس برای ارتقای جایگاه زن در اداره امور اسلامی، خانواده، اقتصاد، آموزش، پرورش برنامه‌ریزی کنند.
دکتر ملکی‌زاده اضافه کرد: عظمت و جایگاه زن در اسلام و تاریخ بشریت فقط شعاری نیست بلکه شعارها از عمل بسیار عقب‌تر هستند و ما الگوهایی نظیر حضرت فاطمه زهرا (س)، حضرت خدیجه کبری (س)  و حضرت زینب (س) را داریم که با عملکرد، کردار و رفتار خودشان آن‌گونه به اسلام عزیز خدمت کردند و ما باید روزبه‌روز، خط به خط و قدم‌به‌قدم رفتارهای این بانوان بزرگ عالم را سرمشق خود قرار دهیم.
وی بیان کرد: وجود مبارک زن در جامعه مایه آرامش و توازن جامعه است.
مشاور اجرایی و رییس حوزه ریاست دانشگاه نیز در این مراسم ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه (س) و مقام زن اظهار داشت: زنان نقش مهمی در توسعه جامعه دارند که همواره دو مسیر حضور در فعالیت‌های گوناگون اجتماعی و ایفای نقش همسری و مادری را به‌خوبی پیش می‌برند.
محسن صحرانورد اضافه کرد: بانوان در عرصه‌های مختلف جامعه، همواره به نحو مطلوب نقش‌آفرین بوده‌اند و نقش‌آفرینی بانوان در فعالیت‌های اجتماعی به‌خصوص بانوان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، قابل‌تقدیر و ستایش است.



انتهای پیام/