عمومی | دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته

پیام تبریک مشاور رئیس دانشگاه به مناسبت فرارسیدن ولادت حضرت فاطمه (س) و رو ززن



مشاور رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته در امور زنان و خانواده در پیامی فرارسیدن میلاد حضرت فاطمه(س)، روز زن و مادر را تبریک گفت.  به گزارش  روابط عمومی دانشگاه  متن پیام تبریک خانم دکتر راشدی  بدین شرح است:

به نام خداوند مهربان

اکثَرُ الخَیرِ فِی النِّساءِ

بیشتر خوبی‏ها در زنان است.

میلاد فرخنده و با سعادت عطای خداوند سبحان، کوثر قرآن، همتای امیر مومنان، حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و هفته‌ی بزرگداشت مقام زن و روز مادر را به همه عزیزان تبریک و تهنیت می‌گوئیم. باشد که این روز بهانه ای باشد برای تجلیل از مقام زن و مادر. زنان موثرترین عامل تربیت و سلامت روحی، روانی و جسمی فرزند، همسر و جامعه هستند.

لازم است زنان در جامعه دارای جایگاه و منزلت باشند چرا که در دیدگاه انسانی نه تنها هویت خانوادگی، بلکه هویت اجتماعی افراد نیز دارای اهمیت است. بانوان ما همواره تلاش می کنند با افزایش دانش و اگاهی، در عرصه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شرکت کنند و نقش‌های فعال و موثری به دست بیاورند. آمار نشان می‌دهد که با وجود دارا بودن تحصیلات عالی و شایستگی های فراوان، زنان به عنوان نیمی از منابع انسانی جامعه، در پست‌های مدیریتی و تصمیم سازی جامعه کمتر حضور دارند.

لذا، امیدوارم شاهد حضور بیشتر زنان در مراکز مدیریتی، تصمیم سازی، و قانون گذاری باشیم که نیازمند بهبود عوامل فردی، اجتماعی، سازمانی و فرهنگی است. بر جامعه لازم است جهت فراهم سازی بستر رشد و شکوفایی بانوان در همه عرصه ها تلاش کند و صلح و برابری را برایشان به ارمغان بیاورد. قطعا شکوفایی و پیشرفت این عزیزان، موجب آبادانی سرزمینمان، تحکیم  و وحدت خانوده و جامعه، و زمینه ساز پرورش نسلی توانمند خواهد شد.

به امید روزهای روشن، نوید بخش و سرشار از صلح و شادی و آرامش برای بانوان عزیزمان، دفتر امور بانوان و خانواده