عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

مراقب باشیم! احتمال پیک جدید کرونا

بر اساس این گزارش، با توجه به گسترش بیماری در کشورهای منطقه شرق آسیا و کشورهای اروپایی و آمریکایی، قابل پیش‌بینی بود که زیر سویه‌های جدید اومیکرون (زیر سویه‌های BQ۱ و XBB) در کشور ما نیز شناسایی شوند.
بنابراین احتمال ورود به پیک جدید بیماری افزایش یافته و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی بیش‌ازپیش توصیه می‌شود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در همین خصوص در گفت‌وگو با روابط عمومی این معاونت گفت: دستورالعمل‌های مراقبت از کرونا که از قبل وجود داشته، همچنان به قوت خود باقی است.
دکتر قاسم برجوئی‌فرد افزود: با توجه به حضوری بودن مدارس و دانشگاه‌ها، استفاده از ماسک، بهبود تهویه کلاس‌ها و رعایت بهداشت دست‌ها بسیار مهم است؛ همچنین در سایر اماکنِ سربسته و تجمعی نیز رعایت فاصله اجتماعی و سایر شیوه‌نامه‌های بهداشتی توصیه می‌شود.
وی تصریح کرد: طبق آخرین مصوبه کمیته ملی واکسیناسیون کووید – ۱۹، واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال دارای بیماری زمینه‌ای و همچنین سایر گروه‌های پرخطر که حداقل شش ماه از آخرین نوبت تزریق واکسن آن‌ها گذشته است، توصیه می‌شود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: افراد واجد شرایط می‌توانند برای دریافت واکسن کووید – ۱۹ به پایگاهها و خانه‌های بهداشت محل سکونت خود مراجعه کنند.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، تاکنون ۸۲۷۶۶۱ نفر دز اول، ۷۵۱۱۷۷ نفر دز دوم و ۳۲۰۴۸۲ نفر دز سوم و بالاتر واکسن کرونا را در استان دریافت کرده‌اند.


انتهای پیام/ م.ب ۲۰۲۰