عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

فرماندار دشتستان در همایش پیاده‌روی هفته سلامت؛ یکی از چالش‌های بزرگ در حوزه سلامت، عدم تحرک و روی اوردن به زندگی ماشینی است

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان؛ دکتر ارسلان زارع در این همایش اظهار داشت: همان‌گونه که نیاز است برای بهداشت روح و روان خود کوشش کنیم باید برای سلامت جسمانی خود نیز تلاش و برنامه‌ریزی داشته باشیم.
وی افزود: ارتقای شاخص‌های سلامت رابطه مستقیمی با تغذیه سالم، رعایت مسائل بهداشتی و تحرک دارد و احاد جامعه باید برای سالم ماندن این معیارها را رعایت کنند.
فرماندار شهرستان دشتستان تصریح کرد: امروزه، عدم تحرک و روی اوردن به زندگی ماشینی، به یکی از چالش‌های بزرگ کشور و حتی جامعه جهانی در حوزه سلامت تبدیل‌شده است و این امر بسیار خطرناک و زمینه بروز بیماری‌های مختلف را فراهم می‌کند.
رییس شورای سلامت شهرستان دشتستان ابراز داشت: باید  برنامه‌های خانواده محور مثل پیاده‌روی خانوادگی و نظیر ان در جامعه نهادینه شود و مردم به‌صورت خودجوش و برای سلامتی خود به پیاده‌روی و تحرک بدنی روی‌اورند.
فرماندار دشتستان با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه سلامت شهرستان اظهار داشت: با اجرای طرح تحول سلامت، امید به زندگی در جامعه افزایش‌یافته و همچنین ازنظر امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نیز پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم.
دکتر زارع افزود: احداث بیمارستان ۱۷ شهریور، احداث پلی کلینیک تخصصی پزشکان برازجان، احداث پلی کلینیک تامین اجتماعی و افزایش تخت‌های بیمارستانی، احداث و بهسازی خانه‌های بهداشت روستاها و شهرها ازجمله اقداماتی بوده که برخی به بهره‌برداری رسیده و برخی در مراحل اجراست و امید داریم با بهره‌برداری از این پروژه‌ها شاهد افزایش خدمت‌رسانی به مردم در حوزه سلامت باشیم.
همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت و با شعار پوشش همگانی سلامت، برای همه، در همه‌جا در شهر برازجان برگزار شد.
انتهای پیام/ س.غ- ۳۰۳۰