عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

فرماندار شهرستان بوشهر: ممنوعیت عرضه قلیان در کافه ها، سفر خانه ها و قهوه خانه های سنتی شهرستان بوشهر

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر؛ عباس جمشیدی در شورای سلامت شهرستان بوشهر عنوان داشت: عرضه قلیان و مواد غذایی در شرایط غیربهداشتی توسط خودروهای سیار جامعه را مورد تهدید و خطر جدی قرار خواهد داد.
وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت دست‌فروشان و عرضه‌کنندگان قلیان در اماکن عمومی، ادامه این وضعیت را زیبنده ندانسته و خواستار اقدام جدی کلیه دستگاه‌های ذیربط جهت رفع مشکلات شدند.
فرماندار شهرستان بوشهر خواستار اقدام جدی کلیه دستگاه‌های ذیربط با دست‌فروشان مواد غذایی و عرضه‌کنندگان قلیان شد.
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر نیز با ارایه فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه مبارزه با دخانیات در سال ۹۶ و مقایسه امار ان‌ها با سال ۹۵ عنوان کرد: برنامه مبارزه باعرضه مواد دخانی " قلیان " در مراکز عرضه مواد غذایی نظیر کافه‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی، چایخانه، قهوه‌خانه و کافی‌شاپ‌ها به‌منظور حفظ سلامت جامعه با جدیت پیگیری خواهد شد.
مهندس حسن فخرایی بیان داشت: بیماری‌های قلبی و عروقی عامل اول مرگ‌ومیر در شهرستان بوشهر می‌باشد بنابراین مرکز بهداشت شهرستان بوشهر وظیفه خود می‌داند که در چهارچوب قانون و با مساعدت و همیاری مراجع قضایی و سایر ادارات مرتبط، با عوامل خطر بیماری‌های غیر واگیر مثل بیماری‌های قلبی و عروقی ازجمله عرضه قلیان مبارزه جدی نماید.
شورای سلامت شهرستان بوشهر به مناسبت هفته سلامت در فرمانداری بوشهر و به ریاست عباس جمشیدی فرماندار شهرستان و کلیه نمایندگان سازمان‌ها و ادارات ذیربط برگزار شد.
انتهای پیام/ ا.س- ۳۰۰۰