عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رییس مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری امید خلیج فارس بوشهر: آمار زوج های نابارور رو به افزایش است

دکتر پرویز فرزادی‌نیا افزود: بحث جوانی جمعیت و فرزندآوری از نگرانی‌های شدید مقام معظم رهبری است زیرا کاهش جمعیت جوانِ کشور، مشکلات زیادی را در پی خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر این آمار در کشور ما حدود ۱۸ تا ۲۰ درصد است تصریح کرد: ناباروری علاوه بر تبعات اجتماعی نظیر اختلاف‌های زناشویی، یاس و سرخوردگی، افسردگی و از هم پاشیدن کانون گرم خانواده باعث کاهش جمعیت در کشور عزیزمان شده است.
رییس مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری امید خلیج فارس بوشهر بیان داشت: خوشبختانه در صورتی که زوج های نابارور بتوانند به نحو شایسته خدمات ناباروری را دریافت کنند این آمار به ۳ درصد کاهش خواهد یافت.
دکتر فرزادی‌نیا عنوان کرد: در صورت نبودن مراکز ناباروری، بیماران این استان جهت درمان و دریافت خدمات ناباروری مجبورند به مراکز درمانی دیگر نظیر یزد، تهران، شیراز یا اصفهان بروند که درمان ناباروری گاهی به علت اینکه بیماران در یک سیکل درمانی دوماهه قرار می‌گیرند ضمن تحمل بار مالی شدید، ایاب و ذهاب و هتلینگ منجر به نتایج منفی در بارداری موفق می‌شود.
وی افزود: مرکز ناباروری امید خلیج فارس بوشهر از خرداد ماه ۱۳۹۲ تاکنون به‌عنوان تنها مرکز ناباروری استان در حال ارائه خدمات شایسته ناباروری تحت حمایت بی‌دریغ دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است.

انتهای پیام / م.ف۱۰۲۴