عمومی | دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته

بازدید اعضای هیئت رئیسه پارک از شتاب‌دهنده کایت



شتاب‌دهنده کایت منشعب از مجموعه کارآفرینی کارکیا و کیان‌مهر در شمال استان کرمان، با کسب مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۹ راه‌اندازی گردیده است. فعالیت تخصصی این مجموعه جذب و حمایت از صاحبان ایده در حوزه کشاورزی و صنایع وابسته است.

پارک علم و فناوری کرمان با فراهم‌آوردن زیرساخت‌های نظیر زمین، آب و گاز زمینه پویایی و فعالیت این چنین مجموعه‌هایی را در شهرک فناوری خود پدید آورده است.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری در ابتدای این بازدید، دکتر مسعود ترک‌زاده مدیر شتاب‌دهنده کایت به معرفی مجموعه ساخت شده پرداخت.

او ضمن همراهی و آگاه‌سازی حاضرین به معرفی مجموعه‌های شتاب‌دهنده کایت و مجتمع آزمایشگاهی کیان‌مهر پرداخت.

دکتر ترک‌زاده رویکرد مجتمع آزمایشگاهی تهیه شده را انجام آزمایش‌‌های خاکشناسی و تحقیقاتی در ساختاری جدید و دانش‌بنیان دانست.

مدیر این مجموعه با اشاره به اخذ مجوز از موسسه آب و خاک کشور به وجود دستگاه‌های پیشرفته از جمله دستگاه جذب اتمی، اسپکتروفتومتر، فلیم فتومتر، کجلدال اتوماتیک و سایر دستگاه‌های روتین آزمایشگاهی با متد‌های روز دنیا و نیروهای متخصص تاکید کرد.

در ادامه ضمن بازدید از سالن‌ آمفی تئاتر، اتاق کنفرانس، فضای کار اشتراکی و انبار نگهداری وسایل و تجهیزات به بحث و گفت‌وگو پیرامون همکاری‌های مشترک پارک علم و فناوری کرمان و شتاب‌‌دهنده کایت و مجتمع آزمایشگاهی کیان مهر پرداختند.

در این دیدار ضمن معرفی پتانسیل‌های موجود در پارک علم و فناوری کرمان و بسترهای فعالیتی شتاب‌دهنده زمینه‌ها و محورهای فعالیت مشترک طرفین مورد بحث و گفت‌و گو قرار گرفت.

دکتر رضایی‌زاده، معاون فناوری پارک علم و فناوری کرمان در این دیدار افزود:« رشد و توسعه چنین مجموعه‌های پرپتانسیلی در این منطقه بر فعالیت بیشتر شهرک علمی و فناوری کمک شایانی می‌کند.»

دکتر ترک‌زاده نیز از چالش‌های مدیریت مراکز رشد پارک علم و فناوری گفت و مهم‌ترین‌ آن‌ها را پویایی و کارآمدی ایده‌های فناوران و نوآوران کرمانی در این دوره طاقت فرسا دانست.

در این دیدار دکتر مسعود رضایی‌زاده معاون فناوری، دکتر سعید هاشمی مدیر مراکز رشد، مهندس سعادت شمسی معاون مالی، اداری و پشتیبانی و مهندس هادی ابراهیمی مدیر فناوری اطلاعات پارک علم و فناوری کرمان حضور داشتند.