عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه اعلام کرد؛ انجام بیش از ۶۶۰۰ بازرسی بهداشت محیط شهرستان عسلویه تا پایان آذرماه/ معدوم‌سازی ۳۴۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاقد تاریخ‌مصرف

محمدامین شایسته نیا اضافه کرد: بازرسی‌ها به‌صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۸ شب در زمینه کنترل مواد غذایی، بررسی وضعیت بهداشتی مراکز، اماکن و همچنین کنترل کیفی آب آشامیدنی، اماکن حساس، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مراکز اقامتی و سامانه‌های آب‌رسانی انجام می‌شود.
وی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی انجام و بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته کشف و پس از اقدامات قانونی لازم، معدوم شده است.
شایسته نیا اذعان داشت: در راستای بازدیدهای صورت گرفته ۱۰۳ مورد متخلف به مراجع قضایی معرفی و با هماهنگی دادستان محترم و نیروی انتظامی، پنج مورد از صنوف متخلف مهروموم شده‌اند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه در ادامه بیان کرد: در این مدت بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ مورد کلر سنجی و همچنین ۴۶۷ مورد نمونه‌برداری از آب آشامیدنی در سطح شهرستان صورت پذیرفته است.
این مقام مسئول اعلام کرد: مردم شهرستان می‌توانند در صورت برخورد با مشکلات بهداشتی گزارش خود را از طریق سامانه ۱۹۰ ثبت نمایند تا در اسرع وقت توسط کارشناسان سلامت محیط و کار پیگیری و رفع گردد.
انتهای پیام/ م.ک ۳۰۹۰