عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: وضعیت کرونا در استان بوشهر پایدار است/ آمادگی دانشگاه برای موج جدید/ ضرورت تکمیل چرخه واکسن

دکتر حسن ملکی‌زاده به خبرنگار وبدا در بوشهر گفت: در تاریخ ۱۷ دی‌ماه سال جاری تعداد بیماران بستری در بخش‌های حاد تنفسی بیمارستان‌های استان بوشهر ۱۲ نفر است.


دکتر ملکی‌زاده با اشاره به عدم بستری بیمار مثبت کرونا در استان بوشهر افزود: در شبانه‌روز گذشته ۶ بیمار جدید در بخش‌های حاد تنفسی بیمارستان‌های استان بوشهر تحت مراقبت قرارگرفته‌اند.


وی ادامه داد: خوشبختانه در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بوشهر مورد مبتلا به کرونا بستری نیست.


دکتر ملکی‌زاده گفت: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته ۴ بیمار نیز باحال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند.


وی با اشاره به تداوم روزهای بدون فوتی کرونا در استان بوشهر نیز گفت: از آغاز شیوع کرونا تاکنون، متاسفانه ۲۲۳۲ هم استانی جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا ازدست‌داده‌اند.


دکتر ملکی‌زاده با اشاره به‌اضافه شدن ۳ مورد مثبت جدید کرونا در هفت روز گذشته به آمار کل مبتلایان کرونا در استان عنوان کرد: در استان بوشهر از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۰۸۶۶۲ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به‌احتمال بروز موج جدید کرونا، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر مقدمات لازم را برای کنترل این بیماری فراهم نموده است.


این مقام مسئول حوزه سلامت استان بوشهر خاطرنشان کرد: از عموم شهروندان تقاضا می‌شود برای پیشگیری از ابتلا به کرونا نسبت به تکمیل چرخه واکسن اقدام نموده و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌ویژه در مکان‌های سرپوشیده را جدی بگیرند.



انتهای پیام/ م.پ-۱۰۲۵