عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

به مناسبت هفته سلامت انجام شد: برپایی ایستگاه سلامتی در میدان رئیسعلی دلواری بوشهر

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر؛ سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر عنوان داشت: به مناسبت هفته سلامت (۷-۱ اردیبهشت‌ماه) که با شعار پوشش همگانی سلامت برای همه و در همه‌جا نام‌گذاری شده است مرکز بهداشت شهرستان بوشهر با همکاری معاونت دانشجویی فرهنگی  دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری به‌منظور اگاهی بخشی عمومی در خصوص سلامت فردی و خانوادگی، اقدام به برپایی ایستگاه سلامتی در پارک تشریفات بوشهر کرد.
مهندس حسن فخرایی افزود: اندازه‌گیری فشارخون، قد و وزن، چکاب قند خون و خطرسنجی‌های اولیه جهت پیشگیری و مراقبت از بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت ازجمله خدمات ارایه شده در این غرفه‌ها بود.
وی تصریح کرد: اموزش‌های لازم نیز با استفاده از روش‌های توضیح و ارایه کتابچه و پمفلت های علمی ساده و روان، به مراجعین داده شد و تعداد زیادی از افراد میان‌سال باسابقه بیماری و در معرض خطر، جهت انجام ازمایش‌های قند، چربی خون و ویزیت رایگان فرم ارجاع به ازمایشگاه مرکزی، دریافت کردند.
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر اظهار کرد: غرفه تن‌سنجی، ایستگاه بازی و سرگرمی، مشاوره تغذیه و مامایی از دیگر برنامه‌های این غرفه‌ها بود.
مهندس حسن فخرایی برپایی اینگونه طرح‌ها را در سطح شهر  مفید خواند و افزود: اجرای این طرح‌ها علاوه بر ارتقای سطح سلامت جامعه می‌تواند به اگاهی بخشی عمومی  نیز کمک قابل‌توجهی نماید.

انتهای پیام/ ا.س- ۳۰۰۰