عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل

دوره آموزشی با عنوان «هرس و سیستم‌های پرورش انگور» برای کارشناسان شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در پردیس آموزش کشاورزی مغان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل در راستای تفاهم‌نامه آموزشی منعقده با شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در سال ۱۴۰۱، یک دوره آموزشی با عنوان «هرس و سیستم‌های پرورش انگور» با حضور کارشناسان واحدهای امور زراعت و باغبانی شرکت مذکور طی روزهای دوشنبه ۱۲ لغایت سه‌شنبه ۱۳ دی‌ماه سال جاری در محل پردیس آموزش کشاورزی مغان برگزار شد.

در این دوره آموزشی مهندس عادل پیرایش محقق باغبانی ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی مشگین شهر به عنوان مدرس در رابطه با محتوای دوره آموزشی شامل انواع هرس از لحاظ زمانی و فنی، مزایای هرس سبز، سیستم‌های تربیت انگور و عوامل محیطی موثر در آن به ایراد سخن پرداختند و به سوالات شرکت‌کنندگان در رابطه با شرایط هرس و پرورش انگور در اراضی زراعی و باغی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان پاسخ دادند. همچنین فراگیران به اتفاق مدرس دوره در سایت الگویی باغ انگور شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان حضور یافتند و مطالب ارائه شده در کلاس بصورت عملی نیز تمرین و به آن‌ها آموزش داده شد. در خاتمه دوره کلیه فراگیران در آزمون پایانی شرکت نمودند.