عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

مشاور وزیر بهداشت در امور شاهد و ایثارگران: آنچه مکتب سلیمانی می‌نامیم نقطه عطف یک انسان‌شناسی در مکتب حضرت امام (ره) است/ گزارش تصویری

مجید احمدی در مراسم گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: ما در نگاه جهان‌بینی دینی معتقد هستیم که با سامان دادن دنیا و آخرت می‌توانیم توامان این دو را باهم شکل دهیم.
وی با اشاره به محصول مدرنیسم که تلاش داشت انسان را به سمت دنیاطلبی ببرد، تصریح کرد: در مقابل این دنیا اتفاق دیگری رقم خورد که آن هم انقلاب اسلامی بود.
این مقام مسئول اضافه کرد: انقلاب اسلامی تلاش کرد که انسان‌شناسی جدیدی را ارایه دهد، یک مفهوم جدیدی را خلق کند و برای خلق این مفهوم جدید ما انسان‌هایی را داریم که دقیقاً متعلق به همین صفت‌ها  هستند.
احمدی تصریح کرد: انسانی که تلاش می‌کند خودش را در محضر الهی ببیند و خود را خلیفه‌الله فرض می‌کند.
وی اضافه کرد: بعثت انسان در آن زمان اتفاق افتاد و شاید ما به‌عنوان نسل‌های دوم و سوم انقلاب هنوز نتوانسته‌ایم درک کاملی ازآنچه در انقلاب اسلامی رخ داد را متوجه شویم چون در بستر آن قرار داریم و متوجه بعضی از اشکالات خرد در آن هستیم.
مشاور وزیر در امور شاهد و ایثارگران بیان کرد: بدون شک تلاش حضرت امام (ره) به‌عنوان بنیان‌گذار جمهوری اسلامی در مقابل تفکر چپ و راست در زمان خودشان تلاش برای تاسیس جامعه‌ای بود که از دل آن چنین انسان‌هایی متولد شود.
احمدی افزود: آنچه مکتب سلیمانی می‌نامیم نقطه عطف یک انسان‌شناسی در مکتب حضرت امام (ره) است.
وی بابیان اینکه اگر از بین تمام آدم‌ها و شخصیت‌ها و شاخصه‌هایی که داریم بخواهیم نماد انسان کمال و تراز انقلاب اسلامی را مثال بزنیم بدون شک یکی از نقاط عطف و مرتفع و بلند آن حاج قاسم سلیمانی است، اظهار داشت: ما به‌راحتی می‌توانیم بگوییم انسان تراز انقلاب اسلامی برای ما فردی است مشابه شهید سلیمانی و بسیاری از هم‌رزمان او و کسانی که در این ایام با او بودند و هنوز هم فراوان در اوج دورانی که دنیا در بالاترین سطح از لذت است و سود خود را به رخ ما می‌کشد.
احمدی اضافه کرد: برای فهم حاج قاسم سلیمانی باید انسانی را که زیر بار امانات الهی است تصور کنیم انسانی که با خداوند عهد بسته است.
مشاور وزیر بهداشت در امور شاهد و ایثارگران با اشاره به اینکه در حوزه دانشگاه‌های علوم پزشکی، کلاس‌ها و محیط در اختیار ماست، گفت: ما باید تلاش کنیم در کنار کارهای عادی و روزمره، و دغدغه‌های زندگی و مالی، بتوانیم در کسانی که استعداد سلیمانی شدن را دارند شعله‌ای روشن کنیم.
فرمانده ناحیه سپاه مالک اشتر شهرستان بوشهر نیز در این مراسم با اشاره به انقلاب اسلامی و برافراشتن پرچم نه شرقی و نه غربی توسط حضرت امام خمینی (ره)، گفت: با شکل‌گیری یک کشور مسلمان، جهان غرب پس از انقلاب احساس خطر کرد.
سرهنگ غلامرضا شهابی بابیان حربه‌های غرب و سنگ‌اندازی برای کشیدن ترمز این انقلاب، اظهار داشت: این انقلاب از درون چنان قدرتمند بود که هیچ‌کدام از این حربه‌ها کارساز نبود.
وی اضافه کرد: اتاق فکر غرب تصمیم داشت با نفوذ به محور مقاومت و قطع سرپنجه‌های قدرت، بخشی از قدرت انقلاب را سرکوب کند.
سرهنگ شهابی بابیان چگونگی ورود شهید حاج قاسم سلیمانی به سوریه، اظهار داشت: سوریه هم‌پیمان دیرینه ما بوده و در نبرد با عراق تنها کشوری که بر علیه ما اقدامی نکرد، سوریه بود بنابراین برای کمک به مردم سوریه و دور کردن مرزهای نبرد از ایران، سپاه ما وارد نبرد با داعش شد.
وی تصریح کرد: با فرماندهی حاج قاسم سلیمانی در کمتر از دو ماه نیروهای داعش از سوریه خارج شدند و بشار اسد در کشور خود باقی ماند و سنگر ایران در محور مقاومت نزدیک به اسرائیل است.
مشاور اجرایی و رییس حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: فلسفه وجودی مراسم گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی، ابعاد داخلی و بین‌المللی آن است.
محسن صحرانورد اظهار داشت: این مراسم حداقل برای ساعاتی بوی اخلاص و معنویت شهید حاج قاسم را به ما انتقال خواهد داد.
وی با اشاره به مطالعه خصوصیات شخصیتی این مرد بزرگ، بیان کرد: اخلاص ایشان چیزی است که می‌تواند در جامعه فراگیر شود و در واقع ایشان مصداق آیه شریفه «سِیمَاهُمْ فِی وُجُوهِهِمْ مِنْ اَثَرِ السُّجُودِ» هستند، چیزی که جامعه امروز به‌شدت به آن نیاز دارد.

انتهای پیام/ س.م  ۱۰۲۱