عمومی | دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

دکتر مرادی: ۱۰۸ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مشغول به تحصیل می باشند

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: هم اکنون ۱۰۸ دانشجوی خارجی در این دانشگاه مشغول به ادامه تحصیل می باشند.

دکتر محمودرضا مرادی ضمن تقدیر از جناب اقای دکتر کریم ،دکتر نجفی و دکتر احمدی به عنوان اغازکنندگان بحث بین المللی سازی در دانشگاه و نیز دکتر خزایی که ادامه دهنده این راه بوده است گفت: بین المللی سازی موجب اعتبار دادن به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه می شود زیرا پذیرش دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف نشان دهنده قابلیت های موجود در ان دانشگاه است.

وی اظهار داشت: به لحاظ اینکه جایگاه و وضعیت بین المللی سازی دانشگاه کرمانشاه در وضعیت مناسبی قرار دارد در صدد تبدیل مدیریت امور بین الملل دانشگاه به معاونت هستیم که امیدواریم با مساعدت جناب اقای دکتر هاشمی وزیر محترم بهداشت، با ارائه مستندات و بیان قابلیت ها به این امر مهم دست پیدا کنیم.

رئیس دانشگاه در ادامه خاطر نشان کرد: سایت انگلیسی دانشگاه بایستی درخور شان و جایگاه یک دانشگاه بین المللی و حاوی همه اطلاعات مورد نیاز برای دانشجویان باشد.

دکتر مرادی بیان داشت: افرادیکه جهت تحصیل به این دانشگاه می ایند باید علاوه بر مسائل علمی ، مسائل فرهنگی و اقتصادی انان نیز مورد توجه قرار گیرد.

دکتر مرادی گفت: در بحث بین المللی سازی نباید صرفاً به اقلیم کردستان عراق اکتفا کنیم و باید از دیگر کشورهای همسایه نیز مثل اذربایجان ، ارمنستان و خصوصا تاجیکستان که به لحاظ زبانی و فرهنگی مشترکات زیادی با ما دارند در تعامل و ارتباط بیشتری باشیم.

رییس دانشگاه همچنین با اشاره به نقش توریسم سلامت در کمک به بین المللی سازی دانشگاه کرمانشاه گفت: بیمارستان قصر شیرین هم اکنون در مرحله هتلینگ می باشد که می تواند با پذیرش بیماران کشور عراق و اقلیم کردستان در بحث توریسم درمانی تاثیر گذار باشد و این امر مهم می تواند در بین المللی سازی این دانشگاه نقش به سزایی داشته باشد.