عمومی | دانشگاه شیراز

افزایش ۲.۵برابری مخاطبان شبکه‌های مجازی دانشگاه شیراز در چهار‌ماه گذشته

مدیر روابط عمومی دانشگاه شیراز از توسعه ی روابط عمومی الکترونیک دانشگاه در چهار ماه گذشته و افزایش ۲.۵برابری مخاطبان شبکه های مجازی دانشگاه خبر داد.

دکتر حامد تقوایی با بیان اینکه روابط عمومی الکترونیک می تواند امکانات مناسبی را برای برقراری ارتباط دوسویه و گسترده با مخاطبان فراهم کند و همین طور موجب دسترسی هرچه سریع تر و آسان تر جامعه ی مخاطب به اخبار، رویدادها و دستاوردهای دانشگاه می شود، توضیح داد: فعالیت های روابط عمومی الکترونیک دانشگاه شیراز با این هدف طی چهار ماه گذشته گسترده تر شده و کانال های روابط عمومی دانشگاه در برنامه های ایتا، بله، روبیکا و واتساپ در طول این مدت راه اندازی و فعال شده است.

وی به اشاره به اینکه کارکرد هریک از این شبکه ها متفاوت است، توضیح داد: در برنامه ی واتساپ، کانالی ویژه ی اعضای هیات علمی دانشگاه راه اندازی شده که به اخبار مهم و تولیدات رسانه ای روابط عمومی دانشگاه اختصاص دارد. همچنین در این پیام رسان، برای جلوگیری از ارسال پیام های متعدد، یک کانال عمومی ویژه ی اطلاع رسانی رویدادهای دانشگاه ایجاد گردیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه افزود: در برنامه ی بله، حدود ۷هزارنفر از اعضای هیات علمی، دانشجویان و دانش آموختگان شناسایی و عضو شده اند و صرفا، اخبار و رویدادهای مهمی که برای این تنوع مخاطب قابل استفاده باشد، ارسال می شود.

او ادامه داد: در کانال های ایتا، اینستاگرام و روبیکای روابط عمومی دانشگاه نیز باتوجه به نمایش و چینش گرافیکی محتوا، تقریبا تمامی تولیدات رسانه ای روابط عمومی و تمامی اخبار و رویدادهایی که برای انتشار به روابط عمومی دانشگاه ارسال می شود، منتشر می گردد که پیشنهاد ویژه ی مجموعه ی روابط عمومی دانشگاه این است که باتوجه به شرایط فعلی پیام رسان های داخلی و خارجی، به کانال دانشگاه در ایتا بپیوندند.

به گفته ی دکتر تقوایی، درطول چهار ماه گذشته مجموع مخاطبان دانشگاه شیراز در فضای مجازی، ۲.۵برابر افزایش پیدا کرده و از حدود ۸هزار نفر به ۲۰هزار نفر رسیده است.

وی با یادآوری اینکه روابط عمومی دانشگاه شیراز پیش تر، از سال ۱۳۹۰ نیز اقدام به تهیه ی خبرنامه ی الکترونیکی دانشگاه نموده است، نیز توضیح داد: این خبرنامه با هدف تسریع انتشار هرچه شایسته تر اخبار و دستاوردهای دانشگاه و رصد و گردآوری اخبار مرتبط با دانشگاه در رسانه ها راه اندازی شده است و به صورت لحظه ای به روزرسانی می شود و در هرساعت از شبانه روز آخرین اخبار و روزنامه ها را در اختیار دانشگاهیان قرار می دهد.

او افزود: این خبرنامه، علاوه بر نمایش روزانه ی اخبار دانشگاه در رسانه ها و مطبوعات، امکان استفاده ی رایگان و روزانه ی دانشگاهیان را از مهم ترین روزنامه ها، نشریه های ایران و جهان را فراهم کرده است. به طور مثال روزانه بیش از ۱۴۰ روزنامه ی کثیرالانتشار کشور و بیش از ۲۰ روزنامه ی مهم جهان و همین طور ۴۰ نشریه (اعم از فصلنامه، ماهنامه، هفته نامه و...) را به صورت رایگان در اختیار دانشگاهیان قرار می دهد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه شیراز ضمن دعوت از عموم افراد برای پیوستن به شبکه های مجازی دانشگاه و دنبال کردن اخبار و رویدادهای دانشگاه، برای دریافت دیدگاه ها و پیشنهادات همگان اعلام آمادگی کرد و از مخاطبان خواست تا نظرات خود را از طریق شماره تماس روابط عمومی دانشگاه (۰۹۰۱۲۸۳۹۹۲۹) ارسال نمایند.


آدرس صفحات مجازی روابط عمومی دانشگاه شیراز:

صفحه اینستاگرام:

http://Instagram.com/shirazu.pr

کانال بله:

ble.ir/join/MzgyNmE۲ZT

کانال ایتا:

https://eitaa.com/joinchat/3953918170Cc4ebb3ccca

صفحه روبیکا:

https://rubika.ir/shirazu_pr

کانال واتساپ (ویژه ی رویدادها):

https://yun.ir/۰an۸۳۸

خبرنامه الکترونیک:

khabar.shirazu.ac.ir

صفحه آپارات (آرشیو فیلم ها و کلیپ ها):

Aparat.com/shiraz.university


آدرس کوتاه :