عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: رفع مشکلات حوزه سلامت نیازمند مشارکت همه‌جانبه است/ ضرورت همکاری بین بخشی در حوزه سلامت / گزارش تصویری

دکتر حسن ملکی زاده در بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت شهری شبانه‌روزی شهدای دلوار شهرستان تنگستان اظهار داشت: فرهنگ‌سازی در راستای ارتقای سلامت و تاکید برای اصلاح روش زندگی از اهداف مهم حوزه سلامت است که مسئولین هر شهرستان و بخش باید در این راستا کمک یار حوزه سلامت باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بر اساس برآوردهای جهانی تنها ۲۰ تا ۲۵ درصد سلامت جامعه بر عهده وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی است و مابقی با مشارکت و همکاری مردم و دیگر ارگان‌ها تامین می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه کار بهداشت و درمان مردم بر زمین نماند تصریح کرد: مشارکت مردم، مسئولین و همکاری سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند در افزایش سطح سلامت و ارتقای فرهنگ عمومی سلامت نقش ویژه و مهمی داشته باشد، بنابراین انتظار می‌رود مسئولین هر شهرستان و شهر به‌ویژه شهر دلوار در شهرستان تنگستان که ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه صادرات و واردات دارد بیشتر از گذشته در کنار حوزه سلامت باشند.
دکتر ملکی زاده با اشاره به پیشینه تاریخی دلوار و شهرستان تنگستان افزود: چالش‌ها و دغدغه‌های مردم در خصوص حوزه سلامت جز با مشارکت همگانی بین بخشی برطرف نخواهد شد و باید همه افراد جامعه در حوزه سلامت ورود پیدا کنند، چرا که اگر این حوزه دغدغه همه باشد بسیاری از مشکل حل می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه پای‌کار مردم ایستاده‌ایم و تمام تلاش خود را برای رفاه بیشتر مردم به کار خواهیم گرفت، اضافه کرد: از مسئولین هر شهرستان و بخش انتظار داریم که برای حل مشکلات حوزه بهداشت و درمان کمک کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر به همراه دکتر قاسم برجوئی فرد معاون بهداشت دانشگاه و ماه زرافشون رفیعی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان از مرکز خدمات جامع سلامت شهری شبانه‌روزی شهدای دلوار بازدید کرد و از نزدیک روند خدمت‌رسانی به مردم در این مرکز را موردبررسی قرار داد.
دکتر حسن ملکی زاده و هیئت همراه در حاشیه این بازدید پای صحبت‌های پزشک و پرسنل این مرکز و همچنین عضو شورای اسلامی شهر دلوار نشستند.
انتهای پیام /م.غ ۱۰۲۳