عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل

برگزاری جلسه شورای فرهنگی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل (مغان) با محوریت گرامیداشت سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل به پاس قدرشناسی، تکریم و پاسداشت چند دهه تلاش ارزشمند شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس و همرزمانشان روز شنبه ۱۰ دی‌ماه جلسه شورای فرهنگی با حضور رئیس مرکز، معاونان، روسای بخش‌های تحقیقاتی و اعضای شورا در دفتر مدیریت مرکز برگزار شد.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل در این جلسه اظهار داشت: در روزهای آغازین دفاع مقدس، جوانی کرمانی و از خطّه کویر، به خیل عظیم رزمندگان پیوست. این جوان مومن و شجاع و هوشمند و تیزبین در طی چهل سال آن­چنان جلوه کرد و خوش درخشید و در مسیر کمال به پیش رفت که سرانجام سکّه تاسیس یک مکتب به نام او توسط رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی زده شد به­ گونه­‌ای که امروزه هر انسان آگاه و منصفی بر به کار بردن این واژه گران­سنگ و پر مغز و دقیق در خصوص سردار سرفراز اسلام «شهید سپهبد قاسم سلیمانی» گواهی می­­‌دهد.

دکتر کمال شهبازی به نقش بی بدیل سردار سلیمانی در حفظ و گسترش امنیت در خاورمیانه ب ه خصوص کشورهای عراق و سوریه اشاره کرد و افزود: دفاع از مظلوم و ایستادگی همه جانبه در برابر ظالمان، شعار همیشگی سردار سلیمانی بود و این فداکاری را خانواده‌های رها شده از ظلم داعش در سوریه و عراق بیشتر درک می‌کنند.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل افزود: امنیت یکی از نعمت‌های بزرگ خداست و این نعمتی است که تا به خطر نیفتد قدر آن را نمی‌دانیم. سایه حضور پربرکت سردار سلیمانی هنوز نیز در کل منطقه باقی است و صد البته یاد و خاطره مبارکشان تا ابد در دل‌ها و قلب‌های مردم ایران باقی خواهد ماند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در مرکز نبوغ نظامی، روحیه شهادت‌طلبی، ولایتمداری ، سخت­کوشی، روحیه انقلابی، سادگی و صفا، مردمی بودن، سنجیدگی و تدبیر در امور را از ویژگی‌های بارز آن شهید بزرگوار برشمرد. در این جلسه مقرر گردید روز سه‌شنبه ۱۳ دی‌ماه سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی مراسمی بعد از نماز ظهر برگزار گردد.

بامداد ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸، سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس به همراه ابو مهدی المهندس جانشین فرمانده حشد الشعبی و جمعی از همراهانشان، در عملیات تروریستی از سوی نیروهای آمریکایی در فرودگاه بغداد هدف موشک قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد .