عمومی | دانشگاه علوم پزشکی همدان

برگزاری همایش اموزش علوم پزشکی همزمان با سالروز شهادت استاد مطهری


هفته اموزش علوم پزشکی از ۸ تا ۱۳ اردیبهشت ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار میشود و ۳ روز از این هفته به جشنواره شهید مطهری و همایش اموزش علوم پزشکی اختصاص دارد.

به گزارش وب‌دا،  بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در همایش اموزش علوم پزشکی ثبت نام کرده اند که حدود هزار نفر عضو هیات علمی، ۵۰۰ نفر دانشجو و حدود هزار نفر اعضای غیر هیات علمی دانشگاههای علوم پزشکی کشور هستند.

محور این دوره از همایش «تحول و نواوری در اموش علوم پزشکی» است و ۸۰۰ مقاله و خلاصه مقاله برای این همایش ارائه شده  که مقالات منتخب به صورت سخنرانی کوتاه و پوستر  ارائه خواهد شد.

در این سمینار مجمع هایی برای دست اندرکاران حوزه های مختلف اموزش و دوره های اموزش برای دانشجویان برگزار می شود.

هر یک از روزهای هفته اموزش علوم پزشکی به یک موضوع اختصاص یافته است. روز اول «اموزش و دانشجو»، روز دوم «اموزش و پاسخگویی اجتماعی»، روز سوم «اموزش و سیاستگذاری»، روز چهارم «اموزش و نواوری»، روز پنجم مصادف با شهادت استاد شهید مطهری «اموزش و استاد» و روز ششم «اموزش و زیرساخت» نامگذاری شده است.

اولین همایش سیاستگذاری در اموزش علوم پزشکی نیز در روز سوم هفته اموزش برگزار می شود.

به گزارش مهر، در همایش اموزش علوم پزشکی نیز ۶ سخنرانی کلیدی، ۱۸ سخنرانی کوتاه، ۶ کلینیک مشاوره اموزش پزشکی، ۱۶ مصاحبه کاری و چندین کارگاه و ارائه فرایندهای برتر انجام می شود.