عمومی | دانشگاه فردوسی مشهد

کتاب سیاست در عصر دیجیتال، انقلاب چهارم صنعتی و تحول سیاست در انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد به چاپ رسید

کتاب "سیاست در عصر دیجیتال، انقلاب چهارم صنعتی و تحول سیاست" به قلم دکتر روح اله اسلامی، عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی در انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد به چاپ رسید.

این کتاب در چهار فصل و ۵۱۲ صفحه و با تمرکز بر تحول سیاست از سال ۲۰۱۰ میلادی، قصد دارد نشان دهد ورود تکنولوژی اطلاعات و به خصوص تکامل آن، چه تغییراتی در سیاست داخله و خارجه به وجود می آورد و سیاست در عصر دیجیتال در آینده چگونه خواهد بود.

فرضیه کتاب چنین است که تکنولوژی اطلاعات باعث انقلاب و گسست مفهومی در تمام عرصه های سیاست داخله و خارجه و در نتیجه تغییر بافتار و ماهیت دولت ملت شده است. این انقلاب و گسست، ماهیت و عملکرد دولت ملی در عصر دیجیتال را تغییر اساسی خواهد داد. انقلاب دیجیتال و هوش مصنوعی، شکل و محتوای دموکراسی، بوروکراسی، امنیت، جنگ، دیپلماسی و جنبش‌های اجتماعی را ابعاد جهانی، مجازی و بازار محور خواهد داد و حکمرانی نوین لویاتان جهانی، ائتلاف شرکت‌ها و شهروندان جهانی در ساختار شبکه‌ای و کاهش قدرت و انحصار دولت‌ کشورها است.

کتاب "سیاست در عصر دیجیتال، انقلاب چهارم صنعتی و تحول سیاست" در فروشگاه انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد قابل دسترس و فروش خواهد بود.