عمومی | موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی

نماینده موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی در کنفرانس امنیت آبی و تغییر اقلیم کشور تایلند شرکت کرد.

کنفرانس بین المللی امنیت آبی و تغییر اقلیم در شهر بانگکوک (در هتل NOVOTEL در منطقه رانگ سیت) کشور تایلند با حمایت­های فنی و مالی کشور آلمان در تاریخ های ۳-۱ دسامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. میزبانی و دبیر خانه علمی-اجرایی این کنفرانس دانشگاه AIT ( Asian Institute of Technology ) کشور تایلند بود. همچنین دبیر­خانه علمی کنفرانس متشکل از دانشگاه‌ها و نهادهای علمی- تحقیقاتی بین المللی کشور آلمان و سایر کشورها نظیر مرکز امنیت غذایی ( FSC )، مراکز منابع طبیعی و توسعه ( CNRD )، شبکه بین‌المللی مدیریت پایدار آب در کشورهای در حال توسعه ( SWINDON )، دانشگاه AIT کشور تایلند، شبکه بین المللی مدیریت پایدار آب در کشورهای در حال توسعه ( SWINDON-ExCeed ) و شبکه نکسوس اس دی جی ( SDG’s Nexus Network ) بود. کنفرانس با حمایت­‌های مالی  بنیاد­های سرویس تبادل آکادمیک کشور آلمان ( DAAD ) و وزارت توسعه و همکاری‌های اقتصادی دولت فدرال آلمان ( BMZ ) برگزار شد.

بیش از ۲۰۰ نفر شرکت‌کننده از بیش از ۳۰ کشور جهان در کنفرانس حضور داشتند. آقای دکتر نادر حیدری تنها شرکت کننده از کشور ایران (سازمان تحقیقات، آموزش، و ترویج کشاورزی، موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی) بود که با حمایت‌های مالی برگزارکنندگان (کلیه هزینه‌­های سفر خارج از کشور) و سازمان تحقیقات، آموزش، و ترویج کشاورزی (هزینه‌­های مرتبط در داخل کشور) در این رویداد شرکت کرد.

در این کنفرانس علاوه بر حضور سخنرانان کلیدی و فنی، سفیران کشورهای آلمان و ژاپن در کشور تایلند، و وزیر منابع طبیعی و محیط زیست تایلند، به همراه رئیس دانشگاه AIT حضور داشته و بیاناتی در خصوص موضوعات و محورهای کنفرانس ارائه نمودند.

آقای دکتر نادر حیدری مقاله­ تحت عنوان زیر را در کنفرانس به صورت شفاهی ارائه کرد:

EVALUATION OF FARMERS’ STRATEGIES AND CAPACITIES IN

ADAPTATION TO CLIMATE CHANGE AND WATER SCARCITY IN

AGRICULTURE SECTOR OF IRAN

Nader Heydari ۱,* , Muhammad Mumtaz ۲ , Saeed Morid ۳

۱Iranian Agricultural Engineering Research Institute (AERI); Agricultural Research,

Education and Extension Organization (AREEO), Karaj, Iran (*Corresponding Author: nrheydari@yahoo.com )

۲Department of Public Administration, Fatima Jinnah Women University, Rawalpindi,

Pakistan

۳Water Resources Management Department; Faculty of Agriculture, Tarbiat Modarres University, Tehran, Iran