عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان: بیماران خاص باید از نحوه بهره‌مندی از خدمات سلامت آگاهی داشته باشند

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، ماریا خویشدوست در نشست تخصصی کمیته بیماران خاص و صعب‌العلاج شهرستان در تعریفی از بیماری‌های خاص افزود: بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج به آن دسته از بیماری‌هایی گفته می‌شود که در جامعه عمومیت نداشته و برای درمان آن‌ها شرایطی ویژه‌ای باید فراهم شود و در واقع این بیماری‌ها درمان دائمی نداشته و فرد تا آخر عمر این بیماری‌ها را خواهد داشت.
خویشدوست تصریح کرد: در حال حاضر خدمات رایگان ارائه شده به بیماران خاص و صعب‌العلاج که توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان انجام می‌شود، تعویض خون جهت بیماران مبتلا به تالاسمی، انجام دیالیز، تزریق فاکتورهای هموفیلی و تزریق داروهای بیماران MS است.
وی همچنین بیان کرد: متاسفانه بسیاری از بیماران خاص و صعب‌العلاج از نحوه بهره‌مندی و دسترسی به خدمات سلامت اطلاعی ندارند و در این راستا یکی از مهم‌ترین راهکارهایی که می‌تواند دسترسی این بیماران به خدمات سلامت را آسان‌تر نماید، تشکیل کمیته تخصصی بیماران خاص با حضور ادارات بهزیستی، هلال‌احمر، کمیته امداد امام، شبکه بهداشت و درمان با دبیری اداره بیمه سلامت است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: به دلیل مهم بودن خدمات سلامت بیماران خاص، تمامی ادارات می‌توانند دولتی بنر یا پوستر نحوه بهره‌مندی از بسته خدمتی بیماران خاص و صعب‌العلاج را در ورودی ادارات خود جهت اطلاع مراجعین نصب نمایند.
رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان دشتستان گفت: خوشبختانه از مهرماه سال جاری خدمات‌دهی خوبی به بیماران خاص و صعب‌العلاج اتفاق افتاده است و تعداد خدمت‌دهی رایگان به ۵٫ نوع بیماری به ۲۷ نوع بیماری افزایش یافته است و افرادی که یکی از این ۲۷ نوع بیماری خاص را اگر داشته باشند، تمام خدمات سلامت خود را به (سرپایی و بستری) صورت رایگان دریافت خواهند کرد.
مسعود پاپری همچنین افزود: در حال حاضر بیمه سلامت در جهت محافظت مالی از بیماران خاص و صعب‌العلاج، (۱۰۷ نوع بیماری) بخشی از هزینه داروهای مورد نیاز آنان را (مازاد بر سهم بیمه پایه) در قالب تفاهم‌نامه‌ای که به‌طور سالیانه با سازمان غذا و دارو منعقد می‌شود (برابر فهرست تعیین شده) پرداخت می‌کند.
پاپری خاطرنشان کرد: در سال جاری اعتباراتی به صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج تخصیص‌یافته و تمام بیماران خاص (۱۰۷) بیماری به‌خصوص بیماران نیازمند می‌توانند با ارائه فاکتور و مستندات به بیمه سلامت، بخشی از هزینه‌های خود را دریافت نمایند.
رئیس بیمه سلامت شهرستان دشتستان تصریح کرد: تمامی بیماران خاص و صعب‌العلاج جهت بهره‌مندی از بسته خدمتی خود می‌توانند به سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت به آدرس bimehsalamatiranian.ir و یا به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر bs.ihio.gov.ir مراجعه نمایند.


انتهای پیام/س.غ ۳۰۳۰