عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

طرح پایش وضعیت بهداشتی رستوران‌ها در شهرستان بوشهر اجرا شد/۲ باب رستوران به دلیل تخلفات بهداشتی پلمب شدند

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر، مهندس حمید حبیبی نیا اظهار داشت: در پایش وضعیت بهداشتی رستوران‌های شهرستان بوشهر پرونده ۴ رستوران متخلف جهت اعمال قانون به مراجع قضایی ارجاع شد.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: طرح پایش وضعیت بهداشتی رستوران‌ها توسط ۱۰ نفر از بازرسین بهداشت محیط و با همراهی قضات دادگستری و مامورین اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی و در قالب ۵ تیم چهارنفره اقدام به بازرسی بهداشتی از کلیه رستوران‌های سطح شهرستان کردند.
وی افزود: در طرح مذکور بازرسین بهداشت محیط این مرکز در مراجعه به رستوران‌ها، میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را در حوزه‌های بهداشت فردی، بهداشت ساختمان، بهداشت مواد غذایی و بهداشت ابزار و لوازم کار را بررسی و کنترل نمودند و ضمن آموزش موارد مذکور اقدام قانونی لازم را به عمل آوردند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در پایش انجام شده کلیه رستوران‌های شهرستان بوشهر مورد بازرسی قرار گرفتند و تعداد ۱۴ مورد اخطاریه صادر و پرونده ۴ رستوران متخلف جهت اعمال قانون به مراجع قضایی ارجاع شد، ضمن اینکه تعداد ۲ باب رستوران به دلیل تخلفات بهداشتی پلمب شدند.
وی بیان کرد: از کلیه شهروندان گرامی خواهشمندیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در سطح مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، موارد را از طریق سامانه رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت به شماره ۱۹۰ با کارشناسان این مرکز جهت پیگیری مطرح نمایند.
دادستان عمومی و انقلاب بوشهر نیز ضمن تشکر از مجموعه مرکز بهداشت شهرستان و به‌ویژه بازرسین خدوم بهداشت محیط بر لزوم حمایت از بازرسین که در همه شرایط در حال تلاش جهت حفظ سلامت شهروندان می‌باشند تاکید کرد.
علی حسن‌پور افزود: مرکز بهداشت شهرستان بوشهر همواره منشا خدمات ارزشمندی بوده است و سیستم قضایی همواره در راستای حفظ و اعتلای سلامت جامعه در کنار پرسنل زحمتکش آن مرکز خواهد بود.
.
انتهای پیام/ ا.س ۳۰۰۰