عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز

سمینار یک روزه " روزه وسلامت " در دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار خواهد شد



به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز ؛ حجت الاسلام والمسلمین دکتر یوسف خیری رییس مرکز پژوهش های بین رشته ای علوم سلامت و معارف منطقه دو کشور با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان و نیاز جامعه به اگاهی از مسایل روزه داری و پزشکی  گفت: سمینار یک روزه ای در موضوع روزه و سلامت با حضور و سخنرانی پزشکان متخصص و علمای محقق برای اعضای هیئت علمی دانشگاه برگزار می شود .
وی افزود: در این برنامه حجت الاسلام والمسلمین دکتر ال هاشم نماینده ولی فقیه در استان اذربایجان شرقی حضور خواهند داشت .
خیری با تاکید براینکه به شرکت کنندگان سمینار گواهی امتیاز ماده یک ایین نامه ارتقا (فرهنگی ، تربیتی و اجتماعی ) اعطا می شود ؛ یاد اور شد : در این سمینار علمی سخنرانان و اندیشمندان ارجمندی با موضوعات مختلفی به سخنرانی خواهند پرداخت . در موضوع  روزه داری و گوارش با سخنرانی دکتر محمد حسسین صومی ، تحلیلی از تحقیقات انجام گرفته در مورد روزه در جهان با سخنرانی دکتر محمد رضا رشیدی ، روزه داری و بیماری های کلیه با سخنرانی دکتر محسن امجدی ، روزه در بارداری و شیردهی با سخنرانی خانم دکتر فردی اذر ، روزه داری و مصرف دارو با سخنرانی دکتر محمد رضا سیاهی ،طرح کلی مسایل روان پزشکی در روزه داری اسلامی با سخنرانی دکتر ایوب مالک ، روزه در بیماری های قلبی و عروقی با سخنرانی دکتر حسین نامدار ،حفظ سلامت دهان و دندان و روزه داری با سخنرانی خانم دکتر کچویی  و نقش روزه با محدودیت کالری یا بدون محدودیت با سخنرانی دکتر علی طریقت برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد : در بخش پرسش و پاسخ نیز دکتر سید کاظم مدائن ، دکتر جلیل واعظ ، حجت الاسلام و المسلمین مطهری اصل و حجت الاسلام و المسلمین نوبری حضور خواهند داشت.
یوسف خیری افزود : این سمینار علمی روز پنج شنبه مورخه ۲۰اردیبهشت ۱۳۹۷ ازساعت ۸تا۱۳ در تالار شهید شایانمهر دانشکده پزشکی برگزار خواهد شد.