عمومی | دانشگاه صنعتی اصفهان

سمینار علمی "نگاهی به آستانه‌های بحرانی و نقش زمان در سیستم‌ها"

دکتر اکبرزاده، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در پیش درآمد سخنرانی خود با عنوان "نگاهی به آستانه‌های بحرانی و نقش زمان در سیستم‌ها" به تعریفی از نقطه جهش پرداخت و اظهار داشت: برای بعضی از سیستم‌ها وضعیتی پیش می‌آید که یک تغییر کوچک در شرایط (ورودی یا ویژگی) باعث تغییری بزرگ در رفتار و خروجی می‌شود. به چنین وضعیت‌هائی، نقطه‌ جهش می‌گوئیم.

وی که آگاهی قبلی از جهش‌ها را مفیده فایده خواند،گفت: با پیش آگاهی از جهش‌ها امکان جلوگیری از جهش‌های مخرب و نیز انطباق با جهش‌های خوب فراهم می‌شود.

دکتراکبر‌زاده با اشاره به شواهدی که نشان‌دهنده‌ جهش در سیستم‌ها باشد، تاخیر در سیستم‌ها و پیامدها و ریشه‌های آن گفت: رویکرد «مدیریت وفقی فعال» بعنوان راهکاری برای تطبیق در شرایط عدم قطعیت طرح موضوع شده است .

این نشست به صورت مجازی برای علاقمندان حوزه برنامه ریزی سیستم ها و کنترل پروژه ها، همچنین متخصصان علم داده  قابل دسترسی است.

https://meet.iut.ac.ir/b/wyk-tey-qon-nvk

شایان ذکر است از اردیبهشت ماه امسال نخستین سمینار علمی در راستای سلسله سخنرانی های بین رشته ای بشکل ماهانه برگزار شد که تاکنون " نوآوری و کار آفرینی " ، " شبیه‌سازی کوانتومی مواد یک ابزار ضروری برای تحقیق و توسعه در فناوری‌های مدرن " ، " یادگیری ماشینی آماری برای تجزیه و تحلیل کانکتوم مغز"، " نقش علوم ریاضی در توسعه پایدار " و " "آلودگی هوا ، منابع و عوامل ، چالش‌ها و راهکارها " برگزار شده است .