عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

فرماندار دیّر: مراقبت روحی و روانی از بیماران معلول ذهنی الزامی است

حمزه اعتماد در بازدید از مرکز توان‌بخشی معلول ذهنی در بندر دیر گفت: از مجموعه شبکه بهداشت و درمان که سبب بازدید از این مرکز شدند سپاسگزارم و لازم است در خصوص فعالیت چنین مراکزی در سطح شهرستان به مردم اطلاع‌رسانی شود.
وی با اشاره به شعار هفته سلامت امسال گفت: امروز کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر با حضور در محل مرکز توان‌بخشی معلولین ذهنی طلوع مشخص کردند که اهتمام ویژه‌ای به شعار «سلامت برای همه و هر جا» دارند.
حمزه اعتماد بابیان اینکه همه مردم در کنار بیماران ذهنی هستند و این افراد نیز مانند بقیه افراد دوست‌داشتنی‌اند گفت: معلولیت محدودیت نیست و مراقبت روحی و روانی از بیماران معلول ذهنی الزامی است.
فرماندار دیر بابیان اینکه باید از خداوند برای داشته‌هایمان شاکر باشیم، افزود: در این دنیای پهناور ممکن است افرادی از یک نعمتی بی‌بهره باشند اما از سایر نعمت‌های خداوند بهره‌مند شوند.
وی با ابراز خرسندی از اینکه با اقداماتی که در حوزه بهداشت و درمان انجام می‌شود، این بیماری‌ها قابل‌کنترل است، خاطر‌نشان کرد: مردم به توصیه‌های مراقبین سلامت و بهورزان توجه کنند و اموزش‌های ان‌ها را در عمل به‌کارگیرند چراکه با تجهیزات پزشکی و ازمایشگاهی امکان تشخیص معلولیت‌ها و پیشگیری از تولد نوزاد معلول فراهم است و امیدواریم روزی برسد که فرد جدید بیماری متولد نشود.
اعتماد با تاکید بر اینکه لازم است تا از نعمت سلامتی که خداوند به‌ ما داده است با مراقبت از سایران قدردانی کنیم، اظهار کرد: مهم‌ترین چیز این است که ازنظر روحی و روانی مراقبت کنیم چراکه ان‌ها مانند همه فرزندان حق زندگی در این جامعه و برخورداری از امکانات موجود رادارند.

انتهای پیام/ ح.ن ۳۰۵۰