عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

مجهزترین ازمایشگاه اب و مواد غذایی شمال استان بوشهر افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در ایین افتتاح این پروژه اظهار داشت: افتتاح ازمایشگاه اب و مواد غذایی دیلم از یک‌سو باعث کنترل بیشتر اماکن تولید و عرضه مواد غذایی و از سوی دیگر به حداقل رساندن مدت ازمایش و هزینه‌های انجام ان می‌شود.
دکتر یحیی رضایی بیان کرد: با توجه به واردات کالاهای مصرفی که از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس در گمرک شهرستان دیلم تخلیه می‌شود، راه‌اندازی ازمایشگاه کنترل اب و مواد غذایی در این شهرستان امری لازم و ضروری در راستای تامین هرچه بهتر امنیت غذایی مردم بود.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گفت: پیگیری‌های سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان در رابطه با راه‌اندازی ازمایشگاه کنترل اب و مواد غذایی دیلم نیز شایسته تقدیر است.
دکتر رضایی گفت: با توجه به واردات کالاهای مصرفی که از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس در گمرک شهرستان دیلم تخلیه می‌شود، راه‌اندازی ازمایشگاه کنترل اب و مواد غذایی در این شهرستان، امری لازم و ضروری در راستای تامین هرچه بهتر امنیت غذایی مردم بود.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم نیز ضمن تشکر از حمایت‌های مسئولین درراه اندازی ازمایشگاه کنترل اب و مواد غذایی شهرستان، بیان کرد: در این ازمایشگاه، ازمون‌های مربوط به غذاهای رستورانی، ازمون سلامت روغن‌های خوراکی، ازمون تعیین درصد الکل و ازمون مربوط به‌سلامت لبنیات قابل انجام خواهد گرفت که در اینده تعداد ازمون‌ها افزایش خواهد یافت.
محمود ذاکری افزود: ازمایشگاه کنترل مواد غذایی با جذب نیروی انسانی برای انجام ازمایش، ایجاد اشتغال در سطح شهرستان کرده است.
وی اضافه کرد: با توجه به نزدیکی دیلم به شهرستان‌های بهبهان، هندیجان و ماهشهر، ازمایشگاه کنترل مواد غذایی ما، اماده پذیرش نمونه از این شهرستان‌ها است.
بخشدار مرکزی شهرستان دیلم نیز در حاشیه این ایین بیان کرد: راه‌اندازی مجهزترین ازمایشگاه کنترل اب و مواد غذایی شمال استان در شهرستان دیلم دستاوردی بزرگ است که قطعاً، در اینده با توسعه بخش‌های زیرساختی ازمایشگاه، بیشتر از ان خواهیم شنید.
محمدباقر گله گیری افزود: به یاری خداوند در راستای تجهیز و ارتقای سطح کیفی ازمایشگاه کنترل اب و مواد غذایی دیلم تلاش خواهیم کرد و با تخصیص اعتبار در اینده، موجبات توسعه ازمایشگاه را فراهم می‌کنیم.
مجهزترین ازمایشگاه اب و مواد غذایی شمال استان بوشهر در مرکز خدمات جامع سلامت حضرت فاطمه (س) شهرستان دیلم، در هفته سلامت با حضور بخشدار مرکزی شهرستان دیلم، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان، مهندس سوسن صدری رییس اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و دکتر غلامحسین محبی رییس ازمایشگاه غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افتتاح شد.

انتهای پیام/ م.ب ۳۰۶۰