علوم پایه | دانشگاه ارومیه

افتتاح سایت های جدید کامپیوتر دانشکده فنی مهندسی دانشگاه ارومیه با هزینه کرد ۱۳ میلیارد ریال

با حضور دکتر علیجانپور رئیس دانشگاه ارومیه، دکتر چهرگانی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، دکتر شیدایی رئیس دانشکده فنی مهندسی و جمعی از اساتید این دانشکده، سایت های کانپیوتری دانشکده فنی مهندسی دانشگاه ارومیه افتتاح شد.

دکتر علیجانپور در حاشیه این آئین گفت: یکی از مسائل اصلی دانشکده فنی مهندسی، نیاز به کامپیوترهای محاسبات سنگین ویژه رشته های مهندسی است که مدتها بود که این امر محقق نشده بود. ولی در این چند ماه اخیر با تخصیص اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال از سوی دانشگاه این سایت های کامپیوتری با کامپیوترهای محاسبات سنگین و کامپیوترهای با امکانات به روز جهت استفاده اساتید و دانشجویان تجهیز شدند.

لازم به ذکر است سایت های کامپیوتری جدید دانشکده فنی مهندسی با سه کامپیوتر محاسبات سنگین با پردازشگر ۱۶ هسته ای i۹-۲۹۰۰K ، رم ۱۲۸GB و هارد SSD   ITB هر کدام به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، ۷ کامپیوتر با پردازشگر ۸ هسته ای i۷ ، رم ۳۲GB و هارد SSD   ITB هر کدام به ارزش ۵۶۰ میلیون ریال و ۱۵ کامپیوتر با پردازشگر ۶ هسته ای i۵ ، رم ۸GB و هارد SSD  ۵۱۲GB  هر کدام به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال و امکانات جانبی از جمله UPS تجهیز شده اند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه استفاده از سیستمها به سایت اینترنتی دانشکده  فنی و مهندسی مراجعه شود.