عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

دکتر حسابی و دکتر قریب، دو الگوی وطن‌دوستی

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر دکتر قاسم برجوئی‌فرد در مراسم روز دانشجو گفت: دکتر حسابی و دکتر قریب در حالی که در زمان پهلوی به‌عنوان عنصر نامطلوب از دانشگاه اخراج شده بودند، خدمت به وطن را فراموش نکردند و میراث گران‌بهایی را از خود به جا گذاشتند.
دکتر برجوئی‌فرد در این مراسم که به دلیل بارندگی با تاخیر برگزار شده بود اظهار داشت: دکتر حسابی با وجود مشکلات به جنوب آمد و در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی نقشه‌کشی مهندسی و علمی جاده بوشهر-بندرعباس و بوشهر-شیراز را انجام داد.
وی همچنین با ذکر خاطره‌ای از دکتر قریب گفت: این شخصیت فراموش‌نشدنی با وجود مشکلات و محدودیت‌ها بیمارستان اطفال را بنیان‌گذاری کرد و هنوز به‌عنوان معتبرترین مرکز آموزش و تربیت طب اطفال شناخته می‌شود.

علم و آرمان‌خواهی دو بال اصلی دانشجو


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خطاب به دانشجویان گفت: دانشگاه و دانشجو همیشه باید به دنبال علم‌اندوزی و آرمان‌خواهی باشد چرا که این دو، بال‌های اصلی دانشگاه و دانشجوی‌اند.
وی با یادآوری حادثه ۱۶ آذر و شهادت دانشجویان در زمان پهلوی گفت: روز دانشجو یادآور آرمان‌خواهی دانشجویان است که نباید اجازه داد توسط اشخاصی که خود مسبب آن حادثه بودند مصادره شود.
این مراسم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج برگزار شد.
انتهای پیام/ م.ب ۲۰۲۰