عمومی | دانشگاه محقق اردبیلی

ضرورت حضور مسئولان در میان دانشجویان / باید به دانشجویان میدان داده شود

نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای به ضرورت حضور مسئولان در میان دانشجویان تاکید کرد و گفت: باید به دانشجویان میدان داده شود تا در قالب انجمن های علمی و تشکل های اسلامی و سیاسی با ضوابط مشخص فعالیت کنند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، صدیف بدری ۲۶ آذر در نشست با هیات رئیسه دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره با جایگاه والای علم و دانش در جامعه، گفت: جایگاه دانشگاه در ارتباط با بخش های مختلف جامعه بسیار مهم و اساسی است.
وی با بیان اینکه مسائل مربوط به دانشگاه باید در داخل دانشگاه مدیریت شود، افزود: در خصوص مسائل اخیر کشور، مدیریت خوبی در دانشگاه محقق اردبیلی انجام گرفت که قابل تقدیر است.
بدری حضور در کنار دانشجویان و گوش دادن به حرف آنان را از اقدامات مهم و ارزشمند مدیران دانشگاه محقق اردبیلی در حوادث اخیر عنوان و تصریح کرد: انتظار می رود با برنامه ریزی منسجم این روند تداوم یافته و مسئولان در همه حال در کنار دانشجویان باشند.
عضو هیات امنای دانشگاه محقق اردبیلی با تاکید بر اینکه باید به دانشجویان میدان داده شود تا در قالب انجمن های علمی و تشکل های اسلامی و سیاسی با ضوابط مشخص فعالیت کنند، گفت: همچنین دانشگاه باید از ظرفیت مسئولان استانی و کشوری برای حضور در جمع دانشجویان استفاده کند.
وی به برگزاری جلسات تبیینی در موضوعات تخصصی برای دانشجویان تاکید کرد و افزود: انتظار می رود کرسی های آزاداندیشی دانشجویی نیز به صورت عملیاتی فعال شود.
نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس پذیرای پیشنهادات دانشگاه ها برای توسعه آموزش عالی، برنامه هفتم توسعه و بودجه سال ۱۴۰۲ است، ادامه داد: توجه به معیشت اعضای هیات علمی و کارمندان بسیار مهم بوده و مجلس آماده کمک به دولت در این خصوص است.
بدری اظهارامیدواری کرد: مسئولان کشور بیش از پیش برای حل مشکلات کشور ورود کنند و مجلس نیز آماده پشتیبانی از دولت در این خصوص است.
اسماعیل چمنی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز گزارشی از فعالیت های این دانشگاه طی ماه های اخیر ارائه و خواستار توجه نمایندگان مجلس به حوزه دانشگاه اعم دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارمندان شد.
وی با اشاره به فعالیت های عمرانی دانشگاه محقق اردبیلی در خصوص احداث ساختمان های آموزشی و خوابگاه های دانشجویی، از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی خواست در خصوص تکمیل طرح های عمرانی نیمه تمام دانشگاه به ویژه خوابگاه دانشجویی و استخر مساعدت و حمایت لازم را داشته باشند.
چمنی با اشاره به مشکلات پیش آمده در خصوص اعمال مالیات پلکانی برای حقوق اعضای هیات علمی، به مسائل و مشکلات قانون جهش علمی اشاره و اظهارامیدواری کرد: با ورود مجلس شاهد برطرف شدن مشکلات دانشگاهیان و بهبود وضعیت معیشتی اعضای هیات علمی و کارمندان دانشگاه ها باشیم.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به حوادث اخیر کشور، تصریح کرد: تلاش مجموعه مدیریتی دانشگاه بر این بوده و هست که همواره با حضور در جمع دانشجویان، گوش شنوایی برای مسائل و مشکلات آنان باشند و در حد توان نسبت رفع آنان اقدام نمایند.
وی با بیان اینکه برخورد ما با دانشجویان همواره همراه با مهربانی، عطوفت و رافت اسلامی بوده است، گفت: طی ماه های اخیر جلسات پرسش و پاسخ و تریبون آزاد نیز به صورت دوره ای در دانشگاه برگزار شده است.
چمنی با اشاره به رویکرد جدید پارک علم و فناوری استان و تلاش برای ارتقای جایگاه استان در حوزه شرکت های دانش بنیان و تجاری سازی محصولات آنان، از حمایت همه جانبه دانشگاه محقق اردبیلی از فعالیت های پارک علم و فناوری استان خبر داد و گفت: از نمایندگان استان در مجلس نیز به جد می خواهیم در خصوص افزایش اعتبارات تخصیصی به پارک علم و فناوری استان اهتمام ویژه داشته باشند تا شاهد رشد و شکوفایی استان در حوزه علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان باشیم.
پایان خبر