رشد شاخص پژوهشی دانشگاه نیشابور در نظام رتبهبندی موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری
رشد بیش از ۲۸ درصدی شاخص پژوهشی دانشگاه نیشابور در نظام رتبهبندی موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)
در نظام رتبهبندی موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، معیارهای کلی در ارزیابی و رتبهبندی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در شش حوزه آموزش (با وزن ۳۰ درصد)، پژوهش (با وزن ۲۵ درصد)، فناوری و نوآوری (با وزن ۲۰ درصد)، بینالمللیسازی (با وزن ۱۰ درصد)، اثرگذاری اقتصادی و خدمات اجتماعی (با وزن ۱۰ درصد)، زیرساخت و تسهیلات (با وزن ۵ درصد) بررسی، تحلیل و امتیازدهی میشوند. هر کدام از این معیارهای اصلی، به تعدادی شاخص اصلی و زیر شاخص تقسیم میشوند که عملکرد دانشگاه در هر یک از آنها به صورت جداگانه ارزیابی میشود.
در حوزه پژوهش ۳۳ شاخص در امتیازبندی ISC تاثیرگذار است که از این میان میتوان به کمیت و کیفیت انتشارات پژوهشی، تعداد استنادها، اثربخشی بروندادهای پژوهشی، تعداد پژوهشگران پر استناد، کتب چاپ شده و پایاننامههای تقاضا محور اشاره کرد. بر این مبنا و با عنایت به نتایج گزارش گروه رتبهبندی موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، عملکرد دانشگاه نیشابور در حوزه پژوهشی در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹، با رشد ۵۷/۲۸ درصدی روبرو بوده است. روابط عمومی دانشگاه این رشد را به اساتید، پژوهشگران و ارکان مدیریتی دانشگاه تبریک عرض مینماید. امید است با توسعه فعالیتهای دانشگاه نیشابور در راستای اثرگذاری علمی و فناوری، شاهد ارتقا جایگاه دانشگاه نیشابور در سطح ملی و بینالمللی باشیم.
شایان ذکر است، نتایج و گزارش ارزیابی و رتبهبندی دانشگاههای کشور در سال ۱۳۹۹۱۴۰۰ در جلسه ۹۵۸ شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحیقات و فناوری تایید و مصوب شده است.