عمومی | دانشگاه باقرالعلوم

در قالب نشست تجربه‌نگاری مدیران رسانه انجام شد؛ بازدید علمی دانشجویان دانشگاه باقرالعلوم(ع) از خبرگزاری صدا و سیما

بازدید علمی دانشجویان مدیریت رسانه دانشگاه باقرالعلوم(ع) از خبرگزاری صدا و سیما و چهارمین نشست تجربه‌نگاری مدیران رسانه به همت انجمن علمی مدیریت رسانه و اداره پژوهش این دانشگاه در تهران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، تعدادی از دانشجویان مدیریت رسانه دانشگاه باقرالعلوم(ع) ورودی سال‌های ۱۳۹۹، ۱۴۰۰و ۱۴۰۱ با حضور در ساختمان شیشه‌ای سازمان صدا و سیما ، از بخش‌های مختلف خبرگزاری صدا و سیما بازدید کردند.

در این بازدید جوادی «مدیر روابط عمومی معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما» و البرزی «مدیر کل اخبار داخلی خبرگزاری صدا و سیما» به همراه دانشجویان به معرفی میزهای تخصصی این خبرگزاری پرداختند.

جوادی به دوره تحول خبر در خبرگزاری صدا و سیما اشاره کرد و گفت: این تحول در سه شاخه رویکرد، ساختار و محتوا با مدیریت معاون سیاسی سازمان صورت گرفته و ادامه‌دار خواهد بود.

البرزی نیز طی سخنانی گفت: در یک سال اخیر تغییرات اساسی داشتیم که باعث تخصصی شدن، هماهنگ شدن و افزایش رضایت مخاطبان و در نتیجه افزایش تعداد مخاطبان شده است. همچنین در این دوره، جذب جوانان و تربیت خبرنگاران حرفه‌ای برای آینده رقم خورده است.

البرزی بیان کرد: پنج میز تخصصی به چهل و هفت میز تخصصی تغییر یافته و هر کدام از حوزه‌های خبر حداقل یک میز تخصصی دارند، به عنوان مثال در حوزه راه و ترابری هر کدام از راه‌های زمینی، هوایی و ریلی یک میز تخصصی دارند و هیچ خبری در هیچ یک از این حوزه‌ها مغفول نمی‌ماند.

البرزی به معرفی میز جدید «جرس» که در این دوره تشکیل شده پرداخت و گفت: جرس مخفف جریان‌سازی، رصد و سیاست‌گذاری است که تمام بخش‌های خبری در شبکه‌های ملی و استانی طبق راهبرد و سیاست‌گذاری این میز عمل می‌کند، اما هر کدام از میزها اگر پیشنهادی نیز داشته باشند برای واحد جرس ارسال کرده و مورد بررسی قرار می‌گیرد.
در این بازدید، سردبیران میزهای تخصصی به شرح فعالیت‌های خود پرداختند و از نظرات و پیشنهادات دانشجویان استقبال نمودند.
همچنین در این بازدید، دانشجویان از بخش‌های مانیتورینگ و رصد شبکه‌های خارجی بازدید کردند و  با خبرنگاران مطرح از جمله علی رضوانی، یوسف سلامی، آمنه سادات ذبیح پور، میترا لبافی و زینب چخماقی به گفتگو پرداختند.